vart går gränsen?

S

__Sara__

när man rider in en unghäst ska man ta det försigtigt inte med rep, persenning, sporrar och spö, :mad: Jag tycker personligen att men ska rida in en häst efter dens egna takt, jag jobbar väldligt mycker med horsemanship med mina hästar och jag tycker att det är ett fantastisgt sätt att arbeta med en häst. någon som tycker något annat?:D :rofl:

Sv: vart går gränsen?

Dagens garv!

Det klart att man ska rida in en unghäst i dens egna takt. Att piska, slå och ryta är inget kul sätt att umgås med en häst, och att umgås med hästar ska var kul.

Fast jag har ridit in en del hästar åt andra och hållt på en del med unghingstar som står på bakbenen och slåss med frambenen. Det är inte precis så att jag säger:
"-Ajabaja!" vid ett sådant tillfälle, då smäller det och det kan bli rejält och förhoppningsvis, bara en gång.

Man ska inte rida in dem med hjälp av presenning? *trög*
Däremot måste det väl vara rätt smart att vänja dem vid saker, typ presenningar, vid ung ålder så de blir vana vid "läskiga" saker?

jag märker på mina hästar som jag håller på att rida in att det är i olika perioder som de är mer mottagliga att lära sig..
Min ena kuse var ett "litet" ;) monster för ett par månader sedan..efter att innan dess ha varit ett litet lamm..men nu är han i en lärofas och blivit ett lamm igen..kanonduktig tar till sig saker jättebra!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: Freazer
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 443
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 224
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar