Vart får ni tag i morötter?!

DiamondBlue

Trådstartare
Det jag är lite nyfiken på är vart ni får tag i era fodermorötter och vad ni får ge för dom?

Själv får man köpa på affären men det blir välddigt dyrt så måste hitta på något nytt sätt :bow:,
då det går åt en hel del morötter här hemma.

På sommaren kan man ju odla själv, men har inte tillräckligt med plats för att odla för vinter också,
det räcker nog bara under sommaren till alla djuren om äns det.

Senast ändrad:
Sv: Vart får ni tag i morötter?!

Bor nära en morots fabrik. 20;. för 25-30 kg.

Här säljer dom fodermorötter i 10kg-säckar för 20kr på Cit**ross... Ganska okej pris enligt mig! Dock kan jag inte fodra min häst med morötter, för hans mage är väldigt känslig....

Senast ändrad:

okej, ja det är ju verkligen rimliga priser båda tycker jag. Får ju betala 15:- för 2 kg och det räcker inte långt. Jag försöker lokalisera något här omkring där jag bor men har än så länge kammat noll tyvärr:(.. Men jag ger inte upp;)

Jag bor nära morotsodlare och köper fodermorötter 20:- för 20 kg :laugh:
E*o har säckar från samma ställe och säljer för 25:-.

Vi är två som delar på morötterna, så dom hinner inte bli dåliga innan dom tar slut. Ger ca 1 kg om dagen delat på två mål och som godis:d

På en gård ca 3mil ifrån mitt stall köper vi morötter, men dom har kommit på att dom kör ut morötter till olika stall (här i örebro) Så varannan lördag kommer det en kille i en lastbil med morötter, vi har sedan innan lagt pengar (50kr för en säck på 20kg) i ett kuvert som ligger innanför stallet.
Det är hur bra som hellst! :bow:

så ett tips är att försöka kolla runt på gårdar runtomkring om det finns någon bonde som säljer morötter! :D

Min foderaffär säljer säckar om kanske 20 kg(?) för 60:-, mums tycker hästen!

Jag köper morottsäckar på Ö*B där kostar de 60kr för ca 20-30kg? i Norrköping vet inte om det finns på andra ställen. :)

25 kg kostar 69 kr kostar det i vår foderaffär.

Får morötterna hemkörda till gården av en kille som även säljer och kör hem spån (och annat strö och foder) till gården. Betalar 70kr för 25-30kg morötter, men då kommer de som sagt in i stallet av sig själv ;) Köper även spån, så det är väldigt smidigt.

Annars så säljer den lokala Kvarnen morötter, liksom Lantmännen.

När jag var på Granngården köpte jag 25 kg morötter för 60 kr. En säck räcker ca två veckor till min häst. Vill tillägga att de är jättegoda!

Jag får det levererat till det stall jag står i. Man får köpa hur många säckar man önskar. Morötterna är tvättade, inte för stora och då kostar det 40kr. Det är ganska skönt att slippa åka och köpa själv måste jag säga.. Är helnöjd!

Nu efter mycket luskande och frågande har jag lyckats hitta ett ställe på väg till sjukhuset som jag åker till som säljer fodermorötter:D, 25 kg á 50 kr! Vilket för mig är helt underbart:banana:... Har haft jätte svårt att hitta morötter har omkring...

60 kr för 25 kg, tyckte jag lät dyrt :angel: vi har turen att ha morötter 5 min från stallet 40 kg - 20 kr, jätte skönt !

Jag hämtar hos Marianne´s i Strövelstorp :laugh:
Har aldrig vägt men ryggen tror på 35 kg/säck jag betalar 20:-
Då är dom tvättade men man får själv packa säckarna vilket är bra för då kan man rensa bort dom som ev är dåliga.

Vi köper nog av samma kille
De har även strö och foder från bl.a. Krafft, Hippo samt hund & kattfoder m.m. som de kör ut

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 738
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: Queen
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 187
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar