Vart få tag i potatisprotein

lizzie

Trådstartare
Jag bor en mil väster om Örebro och behöver få tips om vart man kan få tag på potatisprotein. Jag handlar hund, katt och hästmat på Granngården och har tidigare använt mig av krafft muskel. I år så kommer det gå åt proteintillskott till alla 3 av mina pållar, varav en är shettis med IR. Och jag skulle vilja använda potatisprotein istället för soja. Dock har Granngården inget att erbjuda förutom soja, muskel, pluss och deras eget kraftfoder.

Behöver tips på andra alternativ alltså!

/Lizzie
 
Potatisprotein säljs av Vilomix i deras sortiment för grisar.
Leta reda på din närmaste återförsäljare på deras webplats. finns det ingen återförsäljare i din närhet så har de även distriktssäljare som borde kunna leverera till dig.
 
Potatisprotein säljs av Vilomix i deras sortiment för grisar.
Leta reda på din närmaste återförsäljare på deras webplats. finns det ingen återförsäljare i din närhet så har de även distriktssäljare som borde kunna leverera till dig.

Tack!

/Lizzie
 
Väcker tråden till liv eftersom jag är på jakt på potatisprotein i år...
Har pratat med huvudkontoret på firman ovan som sa att de endast har 200 kg-säckar, finns det något annat företag som säljer potatisprotein?
 
Väcker tråden till liv eftersom jag är på jakt på potatisprotein i år...
Har pratat med huvudkontoret på firman ovan som sa att de endast har 200 kg-säckar, finns det något annat företag som säljer potatisprotein?
Jag köpte just typ en 20 kg-säck från Vilomix med just potatisprotein, så det lät ju konstigt..
 
Jag köpte just typ en 20 kg-säck från Vilomix med just potatisprotein, så det lät ju konstigt..
Meh! :meh:
Jag ringde huvudkontoret i Staffanstorp och hon sa att de bara har 200 kg-säckar och att hon inte vet när de har någon sändning till Norrland nästa gång...
Efter lite lirkande fick jag henne att be säljaren för NORRLAND ringa upp mig, hon lämnade inte ut hans nummer och han hade ett så vanligt namn att jag inte kan googla mig till det.
Suck.
 
Meh! :meh:
Jag ringde huvudkontoret i Staffanstorp och hon sa att de bara har 200 kg-säckar och att hon inte vet när de har någon sändning till Norrland nästa gång...
Efter lite lirkande fick jag henne att be säljaren för NORRLAND ringa upp mig, hon lämnade inte ut hans nummer och han hade ett så vanligt namn att jag inte kan googla mig till det.
Suck.
Meh.. Du hittar ingen ÅF i närheten du kan ringa? Ibland har man ju kunnat sambeställa med bönder osv om det inte finns någon ÅF i närheten..
 
Meh.. Du hittar ingen ÅF i närheten du kan ringa? Ibland har man ju kunnat sambeställa med bönder osv om det inte finns någon ÅF i närheten..
Det var min första tanke och de har ju återförsäljare "i hela landet".
Den som står som återförsäljare för dem här uppe är en äldre man som inte verkar vara så pigg på att ha igång sin mobiltelefon...
 
@Keb71 var i "norrland" finns du? De verkar ju ha en återförsäljare i Ånäset och en i Åre.
Finderar på att ringa dem i Ånäset och höra. Borde ju passera nån på vägen som kan ta med en säck om det finns. :)
 
@Keb71 var i "norrland" finns du? De verkar ju ha en återförsäljare i Ånäset och en i Åre.
Finderar på att ringa dem i Ånäset och höra. Borde ju passera nån på vägen som kan ta med en säck om det finns. :)
Se inlägg #8 ovan - återförsäljaren i Ånäset är inte så kompis med sin mobiltelefon, annars hade det inte varit så krångligt att hämta därifrån.
(Jag har ringt honom x antal ggr och antingen är det "numret kan inte nås" direkt eller inget svar.)
Åre däremot, är 50 mil bort...
 
Väcker tråden till liv eftersom jag är på jakt på potatisprotein i år...
Har pratat med huvudkontoret på firman ovan som sa att de endast har 200 kg-säckar, finns det något annat företag som säljer potatisprotein?
Det är inte 200-kilos säckar, däremot måste du beställa minst 200 kg för att få det hemkört, säckarna är på 25 kilo, i vart fall de jag har hemma!
En halv pall potatisprotein är 225 kg, priset per kg blir lite bättre då än om man tar 200 kg!
 
Se inlägg #8 ovan - återförsäljaren i Ånäset är inte så kompis med sin mobiltelefon, annars hade det inte varit så krångligt att hämta därifrån.
(Jag har ringt honom x antal ggr och antingen är det "numret kan inte nås" direkt eller inget svar.)
Åre däremot, är 50 mil bort...
Ok då förstår jag.
 
Det är inte 200-kilos säckar, däremot måste du beställa minst 200 kg för att få det hemkört, säckarna är på 25 kilo, i vart fall de jag har hemma!
En halv pall potatisprotein är 225 kg, priset per kg blir lite bättre då än om man tar 200 kg!
Uppgifterna fick jag från hon som svarade i kundtjänsten på huvudkontoret.
Hon sa att man måste köpa 200 kg och att hon inte visste när nästa transport gick till Norrland för det skulle inte gå att skicka den ensam...

Men jag fick tag på farbrorn till slut, han lät fundersam men skulle återkomma. :)
Säljaren från Vilomix har dock inte ringt upp ännu.
 
Jag gick ner till lokala foderaffären och frågade om de kunde få tag i potatisprotein och de tog hem från Vilomix på några dagar. De hade inte hemma.

Jag bor i Uppsalaområdet.
Fodercentralen (Filial till Svenska Foder) här (som tillverkar flera olika sorters foder till olika djurslag) säljer inte potatisprotein även om de använder den i produktionen...
Den privata ridsportsaffären som hittills haft deras fodersortiment funderar på att sluta med det pga deras dåliga bemötande...
 
Jag gick ner till lokala foderaffären och frågade om de kunde få tag i potatisprotein och de tog hem från Vilomix på några dagar. De hade inte hemma.

Jag bor i Uppsalaområdet.

Så gjorde jag med förra året, Skåne lokal butik. I år samma men säcken jag fick var från danska KMC o kostade några hundra mer (7-800).
 
Uppgifterna fick jag från hon som svarade i kundtjänsten på huvudkontoret.
Hon sa att man måste köpa 200 kg och att hon inte visste när nästa transport gick till Norrland för det skulle inte gå att skicka den ensam...
Fast det betyder ju inte att själva säckarna är på 200 kg. Det betyder bara att du måste handla 200 kg foder för hemkörningen. Jag blandade några säckar potatisprotein med några säckar lucern sist jag handlade. Säckarna väger 25 kg/st.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 433
T
Foder & Strö Jag klurar och klurar på om jag ska byta "proteintillskott" i krakens foderstat. Har under hösten och vintern använt sojamjöl, råkade...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
15 114
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp