vart debutera !?

mandaaa_

Trådstartare
Nu har jag läst lite gamla trådar som tex röstningstråden för roligaste banorna och fått lite tips inför min och hästens första ft.

Saken är den att jag skulle behöva lite hjälp med att välja bana att debutera i haha.
Det absolut viktigaste är verkligen att det är organiserat och inte blir som i Örebro på ÖTR där allt är katastrof, jag vill ge michigan en snäll första gång utan onödig stress och väntan haha.

Dom jag har att välja på är då:
28-29 juli åkerbo ( fast den 22 juli är det hunting i ötr vilket fungerade bra förra gången och den är jag sugen på )
1 sept ekenryttarna
8-9 sept Upplands-Västmanlands Fältrittklubb
15, 16 sept ( vet ej om ena dagen är häst och andra ponny eller inte ) örebro fältrittklubb. Det jag tvekar på är att dom nog inte hunnit byggt klart deras egna terrängbana och terräng då hålls på ötr och det kommer att bli katastrof där.

så, vilken skulle ni ha valt att debutera på ?
egentligen spelar det ingen roll hur rolig banan är, jag vill bara kunna få en avslappnad häst som får en positiv första runda.

Sv: vart debutera !?

Är det häst lr. ponny du rider?
För åkerbo 28-29 juli är för ponny
medans Ekenryttarnas är för häst
=)

jahaa det hade jag missat, det är ju häst som jag rider :rofl:
men då löste det sig nog, då kan jag vara med på huntingen den 22 juli och ekenryttarna den 1 okt.
Tack :D

Sen har du ju de förenklade ft på Nilslund 10 och 24 om du är sugen på terrängmomentet. För att få det lite mer tävlingsbetonat har de i år lagt till att det ska vara stilbedömning också!

Banan är iallafall jättefin och har inbjudande hinder för mindre rutinerade ekipage!

Sen har du ju de förenklade ft på Nilslund 10 och 24 om du är sugen på terrängmomentet. För att få det lite mer tävlingsbetonat har de i år lagt till att det ska vara stilbedömning också!

Banan är iallafall jättefin och har inbjudande hinder för mindre rutinerade ekipage!

Ursäkta min ovetenskap;) men vart är det nånstans?

ja jag var ju där på läger och kom hem i fredags så dit ska jag den 10de och tyvärr jobbar jag den 24 de. var inte du också där på läger ?
det är kul att dom gör stilbedömning faktist, det blir lite mer seriöst då :)

jag hade tänkt vara med på den men kom nyss på att jag är utomlands den veckan :mad: så jag får helt enkelt debutera på hemmaplan, ötr, vilket jag faktiskt inte ens är sugen på då jag, för första och sista gången, satt funktionär där den 3e juni.

ja jag var ju där på läger och kom hem i fredags så dit ska jag den 10de och tyvärr jobbar jag den 24 de. var inte du också där på läger ?
det är kul att dom gör stilbedömning faktist, det blir lite mer seriöst då :)

Jodå, jag har varit där på läger ett par gånger. Räknar också med att rida 10e!

jahaa, ja jag längtar tillbaka som attan.
Vad kul, vad heter din häst, så man kan få se er in action ;)

Han heter Anchoridge, en stor mörkbrun hingst som brukar synas i mängden även om de flesta inte fattar att han är hingst (inte förrän de rider rakt på honom och han blåser upp sig och morrar!!!)

oj det var mig ett svåruttalat namn haha.
Ja, jag har tur som har en häst som man i princip kan rida in i utan att han reagerar, då slipper jag oroa mig på tävlingsbanorna eftersom inte alla tar hänsyn.:devil:
Vem är han efter ?

Det är faktiskt inte svårt alls Ankoriche ungefär.....
Han är fullblod efter en engelsk hingst som heter Slip Anchor och mamma heter Pepridge, därav namnet!
Finns dessutom en stad i (canada?) som heter Anchorage, uttalas likadant.

Folk brukar visa hänsyn efter att han muttrat och visat att han faktiskt ÄR hingst........

häftigt namn !
roligt när dom sätter ihop namn från pappan och mamman.
Hästen jag rider heter michigan, döptes efter en traktor med märket michigan för han var lika ful och stor som traktorn när han föddes hahaha

jahaa det hade jag missat, det är ju häst som jag rider :rofl:
men då löste det sig nog, då kan jag vara med på huntingen den 22 juli och ekenryttarna den 1 okt.
Tack :D

Och sen tror ja nog att ekens fälttävlan är den 1 sep :p

Då ska ja se på, kanske eventuellt funktionär med eftrsom det är min hemmaklubb ;)

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 473
Senast: raggsock
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka