Sv: Vart är vår sport på väg?
Om man inte har lösdrift så måste man kompensera för det.
Ta in hästarna om det börjar regna - i en lösdrift går de in när de vill och slipper att bli blöta.
Motionera dem noga med och utan ryttare.
Med en massa mera.
Om man gör allt detta så går det säkert bra - kanske.
Om inte hästen får hosta av stallmiljön eller spatt och kotledsinflammation av ryckigt arbete.
Om inte boxhållning måste vara det?
En halmad ligghall tar i.o.f.s. hand om den delen.
Men vad tycker hästen?
Det är ju det som är frågan.
Livet ur hästens perspektiv.
Jag rider och kör och tränar och avlar och förut så tävlade jag mycket.Jag börjar bli nyfiken på vad du använder dina hästar till. För enligt dig så ska man inte rida, träna, tävla eller göra någonting annat med dem....eller får man bara göra det om man har sina hästar på lösdrift?
Om man inte har lösdrift så måste man kompensera för det.
Ta in hästarna om det börjar regna - i en lösdrift går de in när de vill och slipper att bli blöta.
Motionera dem noga med och utan ryttare.
Med en massa mera.
Om man gör allt detta så går det säkert bra - kanske.
Om inte hästen får hosta av stallmiljön eller spatt och kotledsinflammation av ryckigt arbete.
Det kan jag inte veta eftersom jag inte vet på vilka sätt som du kompenserar hästen för den tid du låser in den eller för att den inte har hus i hagen.Så enligt dig skulle jag inte ha häst menar du....För jag har inte tillgång till lösdrift. Jag tar mig själv som exempel igen eftersom jag inte kan tala för hur andra har det..
Varför måste lösdrift vara = äta konstant?Så de går alltså ute dygnet runt, men har inte möjlighet att tugga hela tiden.
Om inte boxhållning måste vara det?
En halmad ligghall tar i.o.f.s. hand om den delen.
Visst.Då tycker jag "mitt" stall är mycket bättre.
Men vad tycker hästen?
Det är ju det som är frågan.
Livet ur hästens perspektiv.