Värsta "råtthunden" genom tiderna?

MalinJ

Trådstartare
Mus1.jpg

Mus2.jpg

Mus3.jpg

Mus4.jpg

Mus5.jpg

Mus6.jpg

Mus7.jpg

Tja.. Vad säger man? Hon älskar verkligen ALLA den här lilla jycken!

Sv: Värsta "råtthunden" genom tiderna?

Jag kanske är blödig, men du tänkte inte på att de måste vart stressande för den lille att ha hunden efter sig?

Men vad sött! Jag är dock mest förvånad över att inte katten gick in och, ja - gjorde mus-stressen kortare.

Jag är rätt blödig själv och tillbringar ganska mycket tid, speciellt på vintern, med att fånga in möss som kommit in i huset och tuggat sönder, skitit och pissat i både sopskåp och skafferi. Bär sedan ut dom och släpper dom med en uppmaning att springa mot ett annat håll. Men frågan är om jag eller mössen hinner tillbaka till huset först... :crazy:

Jag är ganska övertygad om att dom flesta möss som hittas inne i någons hus går ett värre öde till mötes än att bli utburen, släppt i det fria, få träffa en liten hund som försiktigt vill bli vän med den och sen få undkomma med livet i behåll... ;)

Men vad sött! Jag är dock mest förvånad över att inte katten gick in och, ja - gjorde mus-stressen kortare.

Det där är en klok gammal katta som har lärt upp många av sina ungar och andra yngre katter i musjaktskonsten. Hon brukar sitta en bit ifrån och bara betrakta, stänga av flyktvägar för musen och slänga tillbaka musen till ungen när den är på väg att undkomma.

Hon har behandlat hunden på samma sätt som kattungarna. Jagade både möss och fåglar som hon bar hem och la framför Lovis när hon var valp. För ett tag sedan hade vi en mus som sprang här i köket och hon försökte då lära upp hunden att jaga själv - det var helt fantastiskt att se, såg ut som dom samarbetade i musjakten men grejen var att hunden bara var kär i musen då också och lät den till slut komma undan bakom kylskåpet.

Jag tror inte att katten är helt nöjd med sin elev men det verkar som om hon inte har gett upp hoppet i alla fall. :D

Jag tycker nästan man kan se på minen vad katten tänkte. Pratbubblan var egentligen onödig. :D

Med tanke på vad mycket ohyra och parasiter vilda gnagare bär på så skulle jag inte uppmuntra att hunden "umgås" med dem.

Detta säger jag trots att det här i hemmet finns 5 tamråttor som är jättebra kompisar med mina hundar. Vilda sorkar/råttor/möss är smittspridare deluxe!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :love::love::love::love:

Katten var dock bäst! :rofl::love:

Haha! Sen att du har en engelsktalande katt....
Självklart är katten engelsktalande! Med "överklassdialekt" dessutom. Hela hon utstrålar brittisk snobbighet! Har en annan katt som är en kvittrande, kuttrande liten fransyska. ;):D

Migo... Vet inte ens vad jag ska svara haha... :D Har tre katter som ena stunden är ute och "umgås" med vilda gnagare och i nästa stund ligger i soffan och kelar med oss människor och sen leker och brottas med hunden och sen tvättar hunden i ansiktet och... Tja - var ska man dra gränserna? Hur ska man leva livet på landet?

Nämen gu så charmigt! :D

(Nu är det btw väldigt många tecken efter varandra som säger att det är en sån där jag ska ha som nästa hund.... :angel:)

Ja jag förstår dig! Har haft många olika hundar genom åren och älskat dom allihop men jag har verkligen hittat "min" hund nu. Vill aldrig mer leva utan en Petit Brabancon! :love: Att så mycket personlighet kan rymmas i en sådan liten individ... Helt sjukt!

Åh här hade den där varit död på två röda. Antingen Elvis (katta) eller också Edwind, JRT ut i klospetsarna!

Ha, så ska en slipsten dras :) iaf nästan ;) min tiks kullsyster (också en brab) gör vanligtvis processen kort med de åkersorkar som förvillat sig in i hundgården... Han får helt enkelt träna vidare :)

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 116
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 229
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka