Värsta dagen i mitt liv....

Sv: Värsta dagen i mitt liv....

ImeI numret kan jag ordna fram, då jag hade det uppskrivit när jag låste upp den hos telenor. Sen jobbar jag vitt, har fått skattenummer osv men arbetsgivarna är lite krångliga. får tjata om pengarna hela tiden och dem säger dem ska sätta in pengarna men gör inte de, sen får man kontakter då och då. när han skulle gå ger dem liksom 300 euro för 2 månader för dem tyckte inte han jobba bra. har man kommit överrens om en lön kan man inte bara ändra sig. Jag lär inte få hela min lön heller. Men dem ska iallfall betala mitt flyg hem och hjälper mig med papperna till hunden.

Har din kille inte fått lön som han ska så kanske han stall pengarna för att kompensera utebliven lön. Inte för att två fel ger ett rätt men lite förståeligt. Och han kanske talar sanning om att han inte tagit pengarna, inte första gången någon blir felaktigt anklagad.

Han fick hela lönen för jag stod på mig och sa detta inte var ok. Men det fattas ju pengar från mig med..

Jag blev TOTALT lurad av arbetsgivaren. jag åkte hem i fredags och dem lovade mig mina pengar. väl på flygplatsen fråga jag om mina pengar igen och hon säger tyvärr vi har blivit av med 1200 euro vi kan inte ge dig några pengar. hejdå. sen körde hon. blev helt chockad. jag har alltså jobbat gratis i en månad.. och innan sa dem att de inte var mitt fel att pengarna är borta. att ja skulle få mina pengar :( mår riktigt dåligt just nu. har skatte nummer från tyskland kan man ringa dem och berättA?

Det är väl bara att ringa runt och rådfråga (det borde väl gå lika bra att ringa polisen där och rådfråga, som det är här hemma) t.ex.?
Eftersom du jobbat vitt är det väl lämpligt att anmäla oavsett.

Senast ändrad:

Jag blev TOTALT lurad av arbetsgivaren. jag åkte hem i fredags och dem lovade mig mina pengar. väl på flygplatsen fråga jag om mina pengar igen och hon säger tyvärr vi har blivit av med 1200 euro vi kan inte ge dig några pengar. hejdå. sen körde hon. blev helt chockad. jag har alltså jobbat gratis i en månad.. och innan sa dem att de inte var mitt fel att pengarna är borta. att ja skulle få mina pengar :( mår riktigt dåligt just nu. har skatte nummer från tyskland kan man ringa dem och berättA?

http://www.bukefalos.com/annons/details.php?id=9382 Är det här din varnings-annons? Så din kille jobbade svart där, du visste om det & du själv - jobbade du vitt eller svart?

Då är min fråga igen som tidigare ställd, har du ens betalat skatt? För om du fick pengar kontant och du inte själv betalat in skatt så kommer du om du kontaktar skattemyndigheten garanterad få restskatt att betala också.

Låter ju inte som om arbetsgivaren betalat in den åt dig, nu kan det ju vara så även när du fått kontantlön, men kolla först upp det. Annars kommer du bara förlora mer på det.

Då är min fråga igen som tidigare ställd, har du ens betalat skatt? För om du fick pengar kontant och du inte själv betalat in skatt så kommer du om du kontaktar skattemyndigheten garanterad få restskatt att betala också.

Låter ju inte som om arbetsgivaren betalat in den åt dig, nu kan det ju vara så även när du fått kontantlön, men kolla först upp det. Annars kommer du bara förlora mer på det.

Varför ska TS betala restskatt?? Det är arbetsgivaren som ska betala skatten och det gäller även i Tyskland, inte arbetstagaren! Det är de som åker dit så det dundrar om det om Finanzamt väljer att göra en kontroll. Men just den biten vet jag inte vem som är ansvarig för i Tyskland. Att ha kontakt med Finanzamt är svårt nog som det är även om man har aldrig så alldagliga och hederliga ärenden. Att anmäla någon kan vara än värre. Men man kan ha tur. Dock kan jag ju mycket väl förstå varför TS i princip blir skjutsad till flygplatsen och satt på första bästa flyg...annars kunde hon ju gå till polisen och se det vill nog inte "arbetsgivaren" (läs slavdrivaren...) att hon skulle göra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka