Värsta dagen i mitt liv....

Sv: Värsta dagen i mitt liv....

Nej du, ni slösade folks tid och resurser på att leta efter knark som inte finns. Det är bara puckat om du frågar mig, tror du på fullaste allvar att han lär sig en läxa på det? Han lyckades ju fortfarande sno mobil och pengar, det värsta som händer är att han får ta en senare flight.

Jo men man kan ju lägga in pengarna på ett konto så slipper man ha sådana summor liggandes hemma. Och tills man har möjlighet att sätta in dom så är det bra att gömma dom ordentligt, inte sätta i en låda bara eller så. Det där var ju ändå ett antal tusenlappar räknat i SEK...

Nu har det hänt redan, men till framtiden tänker jag. Går det att låsa eller spåra din telefon? Så att han inte har någon nytta av den?

För att få öppna ett bankkonto i Tyskland måste du vara skriven i landet, vet inte om TS är det med tanke på vad för jobb hon har. Jag skulle tippa på att hon inte är det då man måste redovisa ett arbetskontrakt bland annat.

Sen kan alla telefoner spärras, bara man har IMEI-numret.

För att få öppna ett bankkonto i Tyskland måste du vara skriven i landet, vet inte om TS är det med tanke på vad för jobb hon har. Jag skulle tippa på att hon inte är det då man måste redovisa ett arbetskontrakt bland annat.

Sen kan alla telefoner spärras, bara man har IMEI-numret.

Vad jag har förstått så är hennes anställning helt okej, vitt och så. Och tidigare har hon i alla fall pratat om transaktionstider mellan svenska och tyska banker.

Nåväl, om hon nu inte får öppna bankkonto så återstår det ändå att gömma pengarna. Jag är ingen inbrottstjuv, men jag tror att lådor är ett av det första ställena man letar i efter pengar och smycken.

(raderat, man kan ju googla också :D )

ImeI numret kan jag ordna fram, då jag hade det uppskrivit när jag låste upp den hos telenor. Sen jobbar jag vitt, har fått skattenummer osv men arbetsgivarna är lite krångliga. får tjata om pengarna hela tiden och dem säger dem ska sätta in pengarna men gör inte de, sen får man kontakter då och då. när han skulle gå ger dem liksom 300 euro för 2 månader för dem tyckte inte han jobba bra. har man kommit överrens om en lön kan man inte bara ändra sig. Jag lär inte få hela min lön heller. Men dem ska iallfall betala mitt flyg hem och hjälper mig med papperna till hunden.

Min bror sa jag skulle ringa polisen på flygplatsen och säga han hade knark i magen så han får sig en obehaglig upplevelse.. Min kompis ringde och dem ska stoppa honom.. Men dem har ingen rätt att ta sakerna ifrån honom. För han har lämnat Tyskland.

Jag är ledsen. Men det här var det mest fjortisartade jag har hört talas om. Och då har jag ändå varit med om det själv.

Jag var under två års tid kontaktperson och extramamma barnvakt åt en kompis son. Då kompisen låg långa perioder på sjukhus med operationer, blödningar och annat. Som tack för all hjälp, bjöd hon mig på flygstol, boende och mat i spanien en vecka tillsammans med henne. Hon hade en längre tid, haft en kille efter sig som var kär i henne. Hon hade sagt NEJ med stora bokstäver flera gånger, men han var helt tokig. Och när vi landade på Landvetter efter en underbar vecka, kroppsvisiterades jag och min kompis. Våra väskor vändes ut och in och varenda papperslapp gicks igenom. Min kompis fick byta blöja på sin son och de mjukisdjur vi hade köpt åt honom i Spanien sprättades sönder. Inget hittades naturligtvis och ingen ursäkt eller hjälp att få ner grejerna i väskor igen fick vi inte heller. Det var den här killen, som hade ringt och anmält oss för knarksmuggling.

Ursäkten JAG fick för att jag "oskyldigt" blev inblandad och fick strippa för tullinspektör och fick alla mina väskor genomrotade, var en plastkasse som hängde på dörren ett par dagar senare med en fredskalla i.

Senast ändrad:

Men om du jobbar vitt lär du ju ha ett kontrakt och där måste det ju stå vad du ska få i lön. Alltså kan han inte ge lön som han vill. Och betalar han kontant kan du ju trots det sätta in pengarna på banken. Skulle aldrig våga ha så mycket kontater liggande. Och speciellt inte om jag bor med en typ jag varit i konstant bråk med i 2 månader. Som gjort för att det ska bli problem.

Se i alla fall till att låsa telefon snabbt som attan! Det är väl typ det enda du kan göra.

Edit: Kom på en sak. Betalar du skatt på pengarna när du får dom kontant? Risken är ju du åker på en skattesmäll också i efterskott. Och jo, de kollar mellan länderna. Fick själv nämligen betala 80 Euro i extra skatt här i Tyskland fast jag snällt skattat i båda länderna. Detta pga att jag har ett bankkonto kvar i Sverige (där jag betalar av ett lån och hade fått lite inkomst -ränta- därifrån).

Senast ändrad:

Eller vänta va? Ringde nån på fullaste allvar och ljög och sa att han har knark i magen? På fullaste allvar? Eller läser jag som en idiot?
Jag läste om det tre gånger och såg samma alla de gångerna, så det är nog inget fel på din läsförmåga.
Ts - en fråga: kallar du verkligen detta för otur?

Det var nog bara skitsnack min kompis ringde nog aldrig. Då han är hemma nu ser jag genom MIN iphone han snodde. kan se var han befinner sig när den är igång.. Jävla idiot säger jag bara... och det var 1200 han hade snott på kontoret. så runt 2000 euro hade han med sig hem.

Nej du, ni slösade folks tid och resurser på att leta efter knark som inte finns. Det är bara puckat om du frågar mig, tror du på fullaste allvar att han lär sig en läxa på det? Han lyckades ju fortfarande sno mobil och pengar, det värsta som händer är att han får ta en senare flight.

Halv KL

Måste hålla med, det var nog det dummaste i år. Med tanke på hur svårt det redan är för tull och polis att kämpa mot all den knark-handel som finns behövs det knappast idioter som medvetet ljuger om uppgifter som inte finns.

Håller med, går det inte bara att kontakta polisen om stöld, är väl ändå en rätt hög summa pengar, informera om att en misstänkt person är på väg ut ur landet och uppge avgångstid och namn å kolla om personen kan stoppas på så sätt att åka ut ur landet?

Jag upptäckte det för sent. Han satt redan på planet då. Dem ringde tysk polis men kan inte göra nått för man måste ha starka bevis och ha märkt pengarna så man kan veta det är deras. Så det är typ kört

Okej! Tack! Och IMEI numret står på telefonen typ? Kanske bäst att skriva ner det nånstans på ett säkert ställe...

Nej, då är ju vitsen borta...med IMEI-nr kan man ju låsa upp den också.

Det står oftast på kartongen, ibland även på fakturan.

Kartongen har jag ju inte kvar... :( ...men kanske fakturan. Iofs är inte min tel så stöldbegärlig så är nog ingen fara direkt.

Han hörde av sig igår. Påstår att han inte tagit några pengar och mobilen tog han för att göra mig sur. Han har skickat den idag, fick post numret med och har spårat paketet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka