Värsta dagen i mitt liv....

Smurfoff

Trådstartare
Kan jag ha mer otur med livet? Tog hit min kille från Turkiet på turistvisum. Vi åkte till Tyskland och jobbade. Jag betalade allt för honom. Han lova betala tillbaka när vi fått lön. Idag körde jag honom till flygplatsen, han gav mig motvilligt 500 euro. Vi gjorde slut redan när vi kom till Tyskland för jag var så trött på honom och vi bråka hela tiden. Men han envisades endå att stanna.

När vi sa hejdå grät vi båda två och sa förlåt för allting osv. Han sa ring mig när du kommer till turkiet osv...

När jag kommer hem är min IPHONE borta och han har tagit 300 euro!!

Har gråtit hela dagen och städat hela lägenheten och kollat överallt så jag inte lagt den någonstans men jag räknade pengarna imorse och då låg där 950 euro nu bara 650... och ingen mobil....

Min bror sa jag skulle ringa polisen på flygplatsen och säga han hade knark i magen så han får sig en obehaglig upplevelse.. Min kompis ringde och dem ska stoppa honom.. Men dem har ingen rätt att ta sakerna ifrån honom. För han har lämnat Tyskland.

Sv: Värsta dagen i mitt liv....

Ficktjuv inne i lägenheten? Mobilen var inte med. Den låg hemma på sängen. och pengarna låg hemma i lådan. Han har tagit de innan vi åkte till flygplatsen jag gick före honom....

Du får ta det som en dyrköpt läxa. Positiva med det hela är ju att du aldrig mer kommer vara så lättlurad...

Du får ta det som en dyrköpt läxa.
Men hur ska man ta det som en läxa?

Ska man förutsätta att ens sambo snor grejer från en?? Hur löser man det rent praktiskt? Ska man aldrig kunna ha sin plånbok eller mobil framme? Hur gör man med datorn? Hur gör man med allting som man har av värde?

Någonstans måste man ju förutsätta att personen man är tillsammans med är en person man kan lita på.

Men hur ska man ta det som en läxa?

Ska man förutsätta att ens sambo snor grejer från en?? Hur löser man det rent praktiskt? Ska man aldrig kunna ha sin plånbok eller mobil framme? Hur gör man med datorn? Hur gör man med allting som man har av värde?

Någonstans måste man ju förutsätta att personen man är tillsammans med är en person man kan lita på.

Tänkte precis detsamma. Det verkar ju inte vara så att det här var någon TS bara precis hade träffat och dragit hem.

TS: jättetråkigt det du har varit med om. Har du försökt få tag på killen själv (lång-skott jo, men kanske värt en chans.) "Trösten" får väl vara att det inte var "mer" och att de flesta människor faktiskt inte är som den här killen.

Fast jag är nog inne på Novalis spår där.

När jag läser "Tog hit min kille från Turkiet på turistvisum. Vi åkte till Tyskland och jobbade. Jag betalade allt för honom. Han lova betala tillbaka när vi fått lön. " så ringer ju redan där hundra varningsklockor. TS betalade allt för honom och han lovade betala tillbaka när lönen kom. Om han nu ville vara med henne i Tyskland och jobba får han väl se till att ha med sig ordentligt med pengar och inte låta henne stå för allt?

han lovade mig att han skulle få pengar av sin pappa. men dem kom aldrig. så jag fick stå för allt. vi åkte enbart till tyskland för jag inte hade RÅD mer. Och så gör han såhär,.. kännt honom i 2 år. vi blev ovänner och bråka varje dag i 2 månader.. detta var väll hämden.

Sen klabbar arbetsgivaren med lön. gav honom 300 euro. då skratta jag nästan. han skulle ha 1000 ... fick dem tillslut men det blev ett jävla liv. Sen är det MÖGEL i sovrummet. i väggarna. Det var där när vi kom. Men dem påstår det är vi som gjort de... Hur kan jag påverka mögel på väggarna? ;(

nu berättar dem att 500 euro från kontoret är borta..... OVÄNTAT... och dem är skitsura på mig.. och vill jag ska hem... känns kul detta

Jisses vad ni verkar ha pengar liggandes framme hur som helst... 500 euro är ju inte småpengar, och verkligen inte 950 euro...

Skulle faktiskt rekommendera dig att till framtiden faktiskt gömma den typen av summor, om du nu promt måste ha kontanter. Speciellt om man låter en person man bråkat med i två månader vara obevakat hemma hos en.

Dem gav oss bara kontakter. Han tog 300 euro av mig. som jag hade i en låda bland dem andra pengarna. han tog inte allt, för han trodde väll inte jag skulle märka. På kontoret hade dem 500 löst tydligen. Och det måste va han som tagit den.... Sen min iphone lämna han tillbaka och vi ändra lösen osv, och han tog bort sina kontakter, han hade lånat den. och sa tack för lånet. låg i sängen innan vi åkte. sen går han bakom mig antagligen går han då in och tar den med sig..... Jag hade en känsla av det förut att jag inte lyssna på magkänslan att GÖMMA mobilen eller ha med den i min ficka :(

Men OJ vilken soppa! Jag har ingenting konkret att skriva, men har följt din resa i skymundan. Vilken idiot! Hoppas verkligen att det löser sig. Frågan är om du har någon försäkring du och din arbetsgivare kan utnyttja. Värt att kolla upp i alla fall. I vissa fall täcker försäkringar i Sverige även stöld vid utlandsvistelse, beroende på hur långa de här och hur länge du har varit borta. Vet inte hur försäkringssystemet ser ut i Tyskland, men om du jobbar vitt måste det väl finnas någon typ av försäkring och samma för arbetsgivaren. Polisanmäl och kolla upp dina rättigheter! Lycka till.

Svarta pengar sätter man väl dock inte in så gärna?

TS: Vad tråkigt för dig! Man kan verkligen råka illa ut om man litar på fel personer och ni verkar dessutom ha haft en väldigt strulig relation. Jag måste dock säga att det låter lite märkligt när du säger att du "tog hit honom" på turistvisum. Vadå tog hit? Men men, det är väl en petitess i sammanhanget.

Jaha förstod de som de försvann på flygplatsen.

Tyvärr är det en dyr läxa, och till nästa arbete, INGA kontanter! Man får knappt växla in pengar i sverige, sålde mina valpar kontant och de var super bökigt och till viss del obehagligt. Försvinner dom e de ju borta, ett kort kan man spärra.

Jag har oxå haft en dyr läxa, kostade mej skuld hos fogden och den anmärkningen får jag leva med i några år. Resultatet av en husförsäljning med ett ex! Nu är jag väldigt noga med vems namn som står på vad osv.

Min bror sa jag skulle ringa polisen på flygplatsen och säga han hade knark i magen så han får sig en obehaglig upplevelse.. Min kompis ringde och dem ska stoppa honom.. Men dem har ingen rätt att ta sakerna ifrån honom. För han har lämnat Tyskland.
Eller vänta va? Ringde nån på fullaste allvar och ljög och sa att han har knark i magen? På fullaste allvar? Eller läser jag som en idiot?

Ännu bättre spärra telefonen med IMEI-numret. Då är den obrukbar. Spärrar du bara SIM-kortet är det ju bara att byta ut.

Mobilen är upplåst och användes som en extra telefon. Jo min kompis ringde anynymt... Då vi vet vi aldrig kommer få tillbaka grejerna men tycker han ska lära sig en läxa... och med alla dem kontakterna så misstänker dem försäljning. Elakt ja, men karma is a bitch!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka