Vars hittar man Chevalet??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Liqo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 003
L

Liqo

Var till Granngården igår och skulle köpa Chevalet.
Till min stora förvåning hade dom slutat sälja det och kunde inte ta in det då dom bytt? leverantörer tror jag det var.

Ngn som kan säga vars det går att få tag på nu då?
Det är inget annat medel som funkar här uppe i Norrbotten, har provat lite andra medel och dom funkar inte alls.

Tacksam för alla svar.

Sv: Vars hittar man Chevalet??

Tyvärr är chevalet väldigt svårt å hitta nu för tiden, eftersom jag hört att de ska sluta tillverka det i.o.m den miljöfara det är..

jag hade turen att hitta en flaska på "rea" förra året, som blir gammalt först 2007.. :)

Jag smörjer aldrig på de 400 ml som det står på flaskan ska sättas på en stor häst så flaskan räcker läääänge..

Det låter konstigt, för på www.lactamin.se så finns just Chevalet - och Lactamin brukar leverera till Granngården.

Att chevalet skulle vara en miljöfara har jag inte hört, annat än att det är klassat som "bekämpningsmedel klass 3". Det är å andra sidan Switch Pour On också, och det säljs ju. F ö finns "värre" klassning än så, men det har jag för mig bara får användas i yrkesmässigt bruk eller hur katten det nu uttrycktes.

nu uttryckte jag mig nog lite väl häftigt om det där med miljöfara, men jag vet inte riktigt..

Jag mailade just Lactamin och Chevalet har utgått ur deras sortiment!!!! :confused:
Alltså finns det inte att få tag på nu då? :crazy:
Ingen som vet om dom finns ngnstans?
Vad ska man nu använda? Myggen är ju som tokiga i år!

Ett tips är att blanda beckolja, matolja och vitlök å spraya på hästen, det har funkat på min, och myggen är minst lika aggressiva här som där!

Använder Switch Pour On på nordiset och fullblodet och ingen av dem har problem med myggen och ändå står dom närta en sjö och både myggen och knotten finns i massor. Dock får jag lägga på 1 gång i veckan i stället för vad dte står på fpk.

Jaha då var det dax att dricka gravöl för ännu ett effektivt och fungerande preparats tidiga bortgång :cry:
Dax att bunkra???

Apo

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 191
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31