Varningsmeddelande

G

Gaabbii

Har två gånger nu fått upp ett varningsmeddelande om att windows virtuella minne är för lågt, och nån längre mening innehållande ungefär att det skall breddas och att jag ska vänta.
Vad betyder det? Vad gör man åt det?
Mvh

Sv: Varningsmeddelande

Det betyder precis vad det står, att minnet börjar bli fullt. Det finns flera saker du kan göra åt det:
Öka minnet, antingen genom att helt enkelt köpa mer eller genom att öka swap-filens storlek. Hur du gör det beror på vilket operativsystem du har.
Inte ha så minneshungriga program igång. Normalt sett ska det inte ta slut med standardinställningar, om du inte har en väldigt utdaterad dator och försöker köra nya program, modern dator men försöker köra program som inte är gjorda för en sådan (även en väldigt dyr modern dator med t.ex. 4 GB RAM kan fås ner på knä om man drar igång lite avancerad mjukvara som normalt sett körs på arbetsstationer med upp mot 16 GB RAM) eller, rätt vanligt, har något program igång med en minnesläcka.

Tack! Någon sa att det kunde vara ett virus, inte vet jag vart han fått det ifrån men jag tyckte att det lät rätt märkligt :smirk:.
Men då förstår jag. :idea:

Jag har en hyfsat modern dator med 3GB minne, och kör inte allt för avancerad mjukvara (firefox, photoshop, dreamweaver, mirc, outlook, putty och mysql-browser är "standarduppsättningen" som jag har igång samtidigt) men har ändå stiftat en hel del bekantskap med ovanstående felmeddelande i Vista - i synnerhet i samband med inloggningen... Meddelandena minskade dock i stor omfattning när de släppte en ny drivare till mitt grafikkort, men de dyker upp ibland ändå. Jag vet inte riktigt varför faktiskt, men ska uppgradera moderkort och processor, så får vi se om det blir någon förändring... :crazy:

Och med 'hyfsat modern' menar jag en dator med "Windows experience index" på 4,4 där det är processorn (Pentium 4, 3.6GHz) som presterar lägst.

(Ett tips om man lider av ovanstående felmeddelanden är alltså att kolla om det finns några uppdaterade drivrutiner till grafikkortet - åtminstone om man råkar ha ett nVidia GeForce 6800)

Faller ju under biten med minnesläcka då.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
348
Senast: sweep
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
489
Senast: Fetaost
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 500
Senast: Rie
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 943
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka