Varningsbett -> veterinärbesök?

Sv: Varningsbett -> veterinärbesök?

Valptänder är ju väldigt vassa, så jag fick flera gånger blodiga rispor, när min senaste valp gick igång och tuggade på mig lite väl vårdslöst. Inte åkte jag till vårdcentralen för det.

Inte heller bekymrade det mig över hövan, när vår gamla tik tröttnade på att valpen hängde i öronen på henne och snäste av henne rätt eftertryckligt ett par gånger. Valpen gav förstås till "stora panikskriket", men efter vad jag kunde se gick det inte hål på skinnet någonstans. Men även om det hade gjort det hade jag knappast åkt till veterinären, om det inte blivit någon infektion i såret efter ett par dagar, (vilket i och för sig är väldigt ovanligt). Normalt läker småsår hos både hundar och människor av sig själva utan att man behöver göra något alls.

Jag tycker inte heller att man ska göra en stor affär av något som är en fullkomligt naturlig del av hundars sätt att vara. Att en äldre hund, speciellt en tik, säger ifrån när en valp blir för jobbig och påträngande, är fullständigt normalt, och faktiskt en nyttig del av valpens uppfostran

Min hund blev biten som 10v valp av en Weimaraner.. Hon fick ett litet sår under hakan men annars inget speciellt. Sålänge båda hundarna är vaccinerade så hade jag inte åkt till veterinären för ett litet bett. Hade det varit stort så är det ju en självklarhet men tror inte det är någon fara. Ta på lite idominsalva eller något så är det bra tills imorgon!Min hund blev inte sjuk av bettet.

Men NEJ! Inte kladda salva på sår, tvätta med tvål och vatten och lufta så det torkar är mina tips.

Sant, tänkte inte så långt, det var oftast exet som åkte med hundarna till vet. :o

Liknande trådar

Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 925
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar