Varning! shires utetäcken...

Magica

Trådstartare
...Är INTE bra! :mad:
Jag köpte två nya Shire Stormbreaker, 100 gr och ett 275 gr fyllning (halvhals) på Eko,-
Det tunnare hade min pålla använt i 2 veckor dryg men aldrig när det regnade. För någon dag sedan stod hon dock ute i regnet 1 timme och sen var täcket+täcket under och pållan genom blöta! :cry:
Dagen efter hade hon det tjockare på sig men efter 1,5 timme ute var det också helt genomblött! :crazy:
Och dessa täckena skall tydligen vara vattentäta och andas...yeah right!
Lämnade tillbaka dem och då sa dem på Eko,- att de hade fått in 10 täcken som var kassa...
en annan i samma stall har också Shire täcken men köpt dem dyrare någon annan stans och de var samma problem med dem... :crazy:

Så se upp...

Åh. Skumt. Jag har haft flera Shires-täcken och aldrig haft en droppe läckage. De måste fått in ett parti dåligt impregnerat tyg i år. Hoppas att du får ett nytt täcke som funkar!

ja jag håller med dig...blir ju lite lessen när sånt händar... :cry:
Satsar nu på Sverige Täcket tänkte jag...inviger regntäcket idag...hoppas det håller! :o

Har ett splirrans nytt Shires Storm Cheeta (stavning?) som jag provade på min häst idag, men hon har inte haft det ute ännu eftersom det är så tjockt.
Hoppas det är bra! :crazy: Det kostade 1150:- :smirk:

köpte två sådana på eko som går upp lite på halsen har regnat två hela dagar inte en droppe har trängt igenom. Så det var nog ett lager med dåliga som kom dit

Ja, dom är jätte härliga. Hoppas det håller! taskigt annars...fast man kan ju alltid lämna tillbaka dem...men det är inget kul :cry:

jag har haft ett shire typhoon, trots ihärdigt höstregn har de hållt min häst torr, så du kanske råkade ut för ett måndagsexemplar? :crazy:

Lyckos dej... :D synd att jag inte hade sådan tur...kanske man skall köpa ett nytt och prova igen...? om man vågar...? eftersom de fått in 10 dåliga...hmmm...På Eko,- har de ju Shire Stormcheeta 300 gr för 699 kr! och ett Shire Thyfoon ??? (heter det så?) med någon special anordning på kryssgjorden, dvs. innan man spände fast dem så skall de träs igenom ett hål och på så sätt kommer täcket aldrig under magen och då rinner regnet och snön lättare av! 300 gr fyllning för 599 kr! Vad sägs? prova eller inte prova det är frågan...! :idea:

ja jag gjorde nog det... :cry: tyckte ju värkligen om dom dära täckena...! Passade min häst väldigt bra!

var bor du för jag vet flera runt Helsingborg som är jätte nöjda med täckena :D

hadejag varit dig så hade jag gjort det om du ändå har vägarna förbi

Det har ju regnat en del nu två dagar och hästana är ute 11 timmar inte en droppe läkte igenom

Kan nog inte lämna tillbaks det eftersom jag köpte det av en handlare på Strömsholms pingsttävlingar i somras :smirk: Vet inte ens vad det var för företag så...
Köpte det egentligen till min andra häst (som inte lever :cry:) men har troligtvis haft sån himla tur att den häst jag har kvar kan ha det, för jag köpte en storlek större än jag brukar eftersom det inte fanns mindre. :) Det var 145 och hon brukar ha 155, men det verkar passa, trots halsen och det.

Mina har aldrig varit några problem med. rägnade som 17 idag och det har inte läckt en droppe trots den dyngsura yttersidan. :bow:

jag köpte också mitt shires täcke där, och det har fungerat mycket bra. Så förhoppningsvis var ditt täcke från en "bra" leverans :D

Liknande trådar

Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 066
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur