Varning Kvarka!!

S

skjootan

Nu är de Kvarka varning i Söderhamn då två fall finns i Maråker!! Se upp allaDe hästarna har blivit smittad i huddik!

mvh anna

Länsstyrelsen Stockholm: 23/7 inrapporterades misstanke i ett stall (Vaxholm) och den 28/7 hävdes isoleringen då provsvaret var negativt. Den 27/7 ett misstänkt fall Söderbykarl, Norrtälje. Ett positivt provsvar på en häst i Sigtuna avseende Str. Zooepidemicus. Även misstanke på en häst i Norrby (anmält av ägaren).
Länsstyrelsen Skåne: 26/7; misstanke i ett stall i Troedstorp, Örkelljunga.
Länsstyrelsen Uppsala: Konstaterat ett fall i Ekslätta, Vänge.
Epi.vet. Halmstads travbana: 27/7; Kvarka konstaterat på ett hästbete i Skottorp.
Länsstyrelsen i Gävleborg: 27/7 Misstanke på en häst i Mårdäng, Hille
Stig Hägglund Veterinäravdelningen Svenska Travsportens Centralförbund

Fran idag!

Usch, mycket kvarka överallt, och vi som ska ha tävlingar snart.. Men det stod ju inte nåt om Hudik där då iallafall, närmast var i Gävle & det är ju 13 mil emellan..
Jag har inte hört nåt om att det ska finnas här i Hudik, men tar gärna emot info om nån vet nåt annat..

jag vet tyvarr inte mer an vad stc angett pa sin sida! men rykten brukar ju komma med jamna mellanrum sa man far val falla ut sina paraboloron! :D

i samma stall som järvsö faks står i,de harvarit där på betäckning....

Okej, då ska vi hålla oss därifrån.. Tur att det inte var nåt ridstall, då är nog inte våra tävlingar i fara iallafall..
Tack för svaret!

Vad jag vet så var d 4hästar till med kvarka där så men hoppas verkligen genom att sprida ut d få stopp på eländet! gha vill verkligen inte att nån häst ska drabbas å nu när d är så mycket tävlingar å allt å alla som springer i olika stall å inte byter käder *rysa* ha d gött! å lycka till med tävlingarna!

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Anonym456
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka