Varning för dåliga golv i hästtransporter!

Vill bara tillägga att om man har en häst som står och stampar, sparkar och "lever rövare" i släpet så kan det mycket väl gå hål (eller bli allvarligt slitage) även i ett släp som inte har så många år på nacken. Har sett ett sådan IRL som var inne för reparation. Hål rakt igenom plyfan i ett kvalitétssläp som var ca 6 år gammalt.

Hur kan någon mena eller påstå att det inte är en trafikfara om det är hål i golvet på en hästtransport? Låter som din station borde stänga ner faktiskt.

Bromsar är trafikfara om de inte funkar.

Nu har jag ingen station, vi anlitar fem olika beroende på var det finns tider. Samtliga har samma inställning.

Vill bara tillägga att om man har en häst som står och stampar, sparkar och "lever rövare" i släpet så kan det mycket väl gå hål (eller bli allvarligt slitage) även i ett släp som inte har så många år på nacken. Har sett ett sådan IRL som var inne för reparation. Hål rakt igenom plyfan i ett kvalitétssläp som var ca 6 år gammalt.
rekommendationen är att man byter plyfa vart 5e år. sköter man det rätt och inte har en häst som lever rövare så kan det hålla 10 år, men gör man inte det utan har släpet stående ute året runt, inte spolar bort kiss eller vädrar under mattan efter varje åktur. då så kommer golvet inte hålla lika länge.
sen så är det ju upp till en själv att hålla koll på golvet.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nu börjar jag bli toknervös :yuck: ska in med min 4åriga ponny till klinik på tisdag. Symtomen är väldigt diffusa, det syns ingen tydlig...
2
Svar
21
· Visningar
2 390
Senast: Elisha
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka