Jag upplever att alla läkare alltid ska ta blodprov på mig, oavsett vad det handlar om.

En gång hade jag jättemycket mensvärk (olidligt mycket) så jag åkte till sjukhuset och fick träffa en läkare som var inriktad på gynekologi. Han gjorde ingen undersökning eller nått, utan det enda han gjorde var att ta ett blodprov för att se så jag inte hade blivit infekterad. Men jag hoppas att jag slipper blodproven hos UM.
Just nu håller min psykolog på att utreda om jag har någon brist i kroppen på järn, någon vitamin eller om levervärdena är normala så jag får ta blodprov ganska ofta för att se hur värdena förändras vid nya mediciner, tillskott mm. Så skulle det isf vara möjligt OM jag nu måste ta ett blodprov hos UM att dem pratar med min psykolog så att han skriver till dem som tar proverna att dem även ska kolla upp det UM ev. vill kolla?
Jag fick Yasmine 28 för ganska prick ett år sedan. Jag fick dem utskrivna för att jag dels hade så mycket mensvärk och dels ville ha skydd. Just Yasmine fick jag för att barnmorskan sa att den sorten är den som påverkar psyket minst (eftersom jag redan då hade problem och träffade psykolog och åt antidepp).
Jag trivs jättebra med Yasmine 28 och känner inte av någon biverkning alls. Mensvärken är helt borta och mensblödningarna som var små innan är nästan ingenting nu. Det är väldigt skönt.

Vi får se vad den jag träffar på UM säger. Jag skulle kunna testa att sluta och se om det blir någon skillnad om om barnmorskan också tycker det.