(Varning) Blöder

hovtassfot

Trådstartare
Det här inlägget kommer innehålla ganska mycket privat info så är ni känsliga borde ni inte läsa mer :)

Iaf...Jag verkar ha ett väldigt känsligt underliv som har lätt för att blöda. Vill inte vara för detaljerad för det är inte trevligt för någon men ibland blöder det så mycket att det droppar rent blod efter/vid penetration. Men oftast så är det bara blodblandade flytningar typ :crazy: Det gör inte ont eller är smärtsamt utan det är bara som att det går hål nånstans där inne och börjar blöda. När jag känner efter med ett finger känner jag inget sår eller nån sårskorpa. Det slutar alltid komma blodblandade flytningar direkt efteråt. När det kommer rent blod så kan det komma några droppar ett par timmar efteråt också.

Det är garanterat inte mens heller för jag äter ppiller och har mens var fjärde vecka. Blöder aldrig mellanblödningar eller liknande så blodet är inte från livmodern verkar det som.

Är det någon tjej här som varit med om samma? Vad har ni gjort åt det? Vill helst inte gå och kolla upp det hos gyn eller umo i första taget, utan vill mest veta om någon här har nått tips eller nån idé på vad det kan bero på :)
 
Gå och ta cellprov. Att blöda vid samlag kan tyda på cellförändringar och det ska kollas upp snarast.
@TinyWiny har såklart rätt men det kan också vara helt ofarligt, typ att slemhinnorna/tappen blir irriterade.
Jag vill helst inte gå till gynekolog och ta prover. Har kontakt med läkare och psykologer och allt möjligt av andra anledningar så att ta kontakt med ännu fler läkare känns bara jobbigt.
Man kan väl inte få cellförändringar som 15 år ändå, eller?

Känsliga slemhinnor kan det kanske vara. Känslig tapp skulle det kunna vara men jag är i övrigt så öm på den så det är aldrig något som kommer så djupt/långt in och kommer åt den. Kanske en dum fråga men sitter det slemhinnor överallt inne i underlivet? Eller bara på vissa ställen? Kan man ha känsliga slemhinnor trots att man inte har ont och inte har problem med att vara torr vid sex?
 
Jag vill helst inte gå till gynekolog och ta prover. Har kontakt med läkare och psykologer och allt möjligt av andra anledningar så att ta kontakt med ännu fler läkare känns bara jobbigt.
Man kan väl inte få cellförändringar som 15 år ändå, eller?

Känsliga slemhinnor kan det kanske vara. Känslig tapp skulle det kunna vara men jag är i övrigt så öm på den så det är aldrig något som kommer så djupt/långt in och kommer åt den. Kanske en dum fråga men sitter det slemhinnor överallt inne i underlivet? Eller bara på vissa ställen? Kan man ha känsliga slemhinnor trots att man inte har ont och inte har problem med att vara torr vid sex?
Jag vet inte hur det funkar med cellförändringar och ålder, men det känns ju väldigt dumt att inte söka vård när du regelbundet blöder vid penetration.
Även om det känns jobbigt att ha kontakt med flera läkare så behöver man ju ta hand om sig själv när något kan vara fel.

Låter iallafall som om du borde ringa till en gynmottagning eller i första hand ta kontakt med ungdomshälsan och få råd kring om du borde söka vidare eller vad det kan handla om.
 
Jag har också blött ofta efter penetrering, från jag var ung. Oftast att de syns som rosa på pappret när man torkar. Min barnmorska har inte sagt något om cellförändringar på 6 år.. Hon trodde väldigt länge att jag var torr trots att jag sa till att de blir så även när det är sjöblött! De har slutat nu när jag är gravid. Hoppas det håller sig borta sen med :p
 
Att inte komma upp det med motivering att du inte orkar med fler läkare låter himla dumt tycker jag. I bästa fall är det ett besök som tar knappt fem minuter.

Cellförändringar är vanligare bland äldre men det innebär inte att man inte kan få det bara för att man är ung.

Jag hade kollat upp det. Bara för att någon annan blöder lite vid sex betyder inte det att det nödvändigtvis är av samma anledning som du. Buke kan sia om vad det är men ingen av oss ska säga med säkerhet vad det är.
 
Livmodertappen sitter ca 7-10cm in i slidan och jag gissar på att det är den som är känslig och det är därför du blöder. Kan bero på olika ställningar som gör att penisen kommer åt den på olika vis och då blir den lite gnällig i vissa lägen.
Men det är alltid bra att gå och kolla upp varför man blöder, det kan vara cellförändringar eller könssjukdom.
Jag blöder typ varannan gång jag har sex och för mig så är det bara livmodertappen som är känslig. Sen så kan jag även reagera på kondomer så om du använder det så testa ett annat märke.
 
Jag vet inte hur det funkar med cellförändringar och ålder, men det känns ju väldigt dumt att inte söka vård när du regelbundet blöder vid penetration.
Även om det känns jobbigt att ha kontakt med flera läkare så behöver man ju ta hand om sig själv när något kan vara fel.

Låter iallafall som om du borde ringa till en gynmottagning eller i första hand ta kontakt med ungdomshälsan och få råd kring om du borde söka vidare eller vad det kan handla om.
Livmodertappen sitter ca 7-10cm in i slidan och jag gissar på att det är den som är känslig och det är därför du blöder. Kan bero på olika ställningar som gör att penisen kommer åt den på olika vis och då blir den lite gnällig i vissa lägen.
Men det är alltid bra att gå och kolla upp varför man blöder, det kan vara cellförändringar eller könssjukdom.
Jag blöder typ varannan gång jag har sex och för mig så är det bara livmodertappen som är känslig. Sen så kan jag även reagera på kondomer så om du använder det så testa ett annat märke.
Ni har rätt, jag känner att det är bäst att kolla upp det.
Är inte vaccinerad mot livmoderhalscancer, så tror ni det kan vara det?
Om det är cellförändringar..vad kommer hända då? Är cellförändringar alltid detsamma som cancer? :crazy:

Vet någon hur det funkar med att gå till gynekolog? Bor i en liten håla några mil utanför en stad med ungdomsmottagning. Finns en lokal barnmorska här men det känns sådär att ev. få remiss till henne i och med att jag känner henne. Kan ungdomsmottagningen ge remiss vidare till henne eller är det dem som sköter allt om man går dit?
 
Jag har också blött ofta efter penetrering, från jag var ung. Oftast att de syns som rosa på pappret när man torkar. Min barnmorska har inte sagt något om cellförändringar på 6 år.. Hon trodde väldigt länge att jag var torr trots att jag sa till att de blir så även när det är sjöblött! De har slutat nu när jag är gravid. Hoppas det håller sig borta sen med :p
Vad jobbigt att du haft samma problem, men skönt att inte vara ensam iaf :) Är det något som händer med underlivet när man är gravid? Typ något med slemhinnorna eller så?
Tänkte ifall det kan bero på något sånt att du slutat blöda nu.
 
Livmodertappen sitter ca 7-10cm in i slidan och jag gissar på att det är den som är känslig och det är därför du blöder. Kan bero på olika ställningar som gör att penisen kommer åt den på olika vis och då blir den lite gnällig i vissa lägen.
Men det är alltid bra att gå och kolla upp varför man blöder, det kan vara cellförändringar eller könssjukdom.
Jag blöder typ varannan gång jag har sex och för mig så är det bara livmodertappen som är känslig. Sen så kan jag även reagera på kondomer så om du använder det så testa ett annat märke.
Visst är livmodertappen den lite hårdare "knölen" som sitter längst in? Innan hålet stängs och livmodern börjar?
Kondomer eller sjukdom är det nog inte då jag inte haft kondom någon gång och ingen av dem jag varit med har sagt att dem haft nån sjukdom. Märker dessutom inte av några andra tecken på någon sjukdom. Men det kan ju vara värt att kolla upp ändå för om det handlar om någon sjukdom känns det ju lättåtgärdat om man jämför med cellförändringar.
 
Nej förändringar behöver inte betyda cancer, det kan behövas kollas regelbundet. Om du känner barnmorskan i din kommun och inte vill till denna så hör med din läkare på vårdcentralen om hej kan remittera dig vidare eller kolla om det finns i närliggande stad om du kan komma dit.
 
Jag kan ta mig till ungdomsmottagningen men innan jag går dit vill jag vara säker att dem inte skickar mig vidare till barnmorskan här. Det känns bara inte bra om hon kollar i min fiffi och sen kanske vi ses på affären eller så :p
Kan man ringa ungdomsmottagningen först och fråga hur dem gör och bestämma tid? Eller ska man gå dit och bara säga till i receptionen?
 
Kondomer eller sjukdom är det nog inte då jag inte haft kondom någon gång och ingen av dem jag varit med har sagt att dem haft nån sjukdom. Märker dessutom inte av några andra tecken på någon sjukdom. .

Men det är inte alltid folk vet om att dom har en smitta då man i vissa fall kan vara symtomfri men ändå ha en sjukdom.
Och det finns dom som ljuger om det bara för att få ligga!

Lita aldrig på vad folk säger, använd kondom och gå och kolla upp dej!
 
@hovtassfot Använd alltid kondom och lita inte en millimeter på vad folk säger! Man kan ha sjukdom utan att ha en aning om det och precis som att du inte har kollat upp dig har du ingen aning om ifall att den du ligger med har kollat upp sig.

Oavsett om du blöder eller ej bör du gå till UM för en check och för att kolla om du har nån könssjukdom. Så länge du har haft oskyddat sex och inte testat dig har du ingen aning alls.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste precis om detta. Undrade om det var ett skämt men tydligen inte. Ehm va? Blöder inte konstant? De flesta som har mens blöder väl...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 090
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 140
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 449
Senast: Anonym15
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 427
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp