Kattennizze
Trådstartare
Jag undrar om veterinärer som fått varningar etc. av vetrinära ansvarsnämnden är offentliga handlingar, dvs går det att kolla upp vilka som blivit varnade?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Handlingarna i ett ärende är offentliga men det finns ingen publicerad lista över fällda veterinärer.
PL
Jag tror (hoppas) ni missade en viss ironi i Coaris inlägg...
Ser ingen skillnad då en hovslagare kan förstöra hovarna och andra delar av kroppen om de skos fel för livet.
Så det vore önskvärt med bägge yrken om de ska vara något alls.
Men nog hade du blivit lessen om ingen nappat på det allvar som ev låg i botten.
PL
Jag skulle kuna tänka mig en liknande lista över inkompetenta hästägare!
Till exempel den kund vars häst hade fått fång(januari). Bara "fattigt" hö, inget kraftfoder osv meddelar jag.
Hästägaren tittar oroligt på pappa och säger; -"Var ska vi få tag på hö mitt i vintern?". Det visade sig att den hästen levde på kraftfoder, tillskott av diverse slag och allehanda preparat. INGET HÖ!??? Hennes skoperioder var på ca 3månader trots mina påpekanden om 6-8 veckor.
Skulle ni vilja sälja er häst till den här tjejen?
Och detta och liknande fall råkar man ut för titt som tätt i jobbet...Appropå varningslistor.
Tack för ditt svar. Vet du om man kan få ut handlingarna från nämnden (vilket man ju bör om de är offentliga) så att man där kan se vilka veterinärer som blivit fällda?