Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör ni med hovslagare som varmskor i stall?
Heta arbetenlicens? Brandvakt? Täcker brandförsäkring ev brand?
Tack för ditt svar! Har hittat blanketten.
Har en hyresgäst vars hovslagare varmskodde sist han var där fick jag höra av en annan hyresgäst. Kan inte fatta hur de törs. Annat var väl förr när de häll till i smedjan...
På jobbet är det ett jäkla pyssel med blanketter innan de får tex svetstilltånd mm (pappersindustrin).
Hur gör ni hovisar som finns på forumet? Får ni utbildning i detta?
Ja bor i södra norrland å ja varmskor men det är inte så kul å springa in å ut ur stallet när det är kallt. Så det blir oftast att man tar städet med sig in i stallet å kallskor.Eftersom en het sko har en temperatur på över 300 grader när man går in i stallet så räcker det inte att parkera bilen och ässjan en bit bort!
Men skon är ju varm?
Byggnader brinner ner även när det är kallt ute.Han gör detta när det är kallt ute.
Det är ju en ide, men har inte sett någon hovis som föredrar det...Man ställer givetvis hästen ute på gårdsplan också
Självklart är det så men vi har plåtstall och hästarna rumpan i dörröppningen samt en framdragen vattenslang så jag är faktiskt inte speciellt rädd att det ska ta eld. Sen står ju själva utrustningen ute. Jag litar helt och fullt på att min hovis vet vad han sysslar med