värmeljus

De jag har hemma är nog blandat paraffin och/eller stearin. Det var innan jag visste om det negativa med paraffin. Tänder sällan ljus.

90-95% av mina värmeljus är av äkta stearin. De resterande procenten är värmeljus med doft och där har jag antagit att det inte finns utan paraffin. Då jag eldar så mycket ljus på vintern så ser jag till att alltid ha ett extra lager av värmeljus av äkta stearin, så jag inte behöver panikköpa ljus där det bara finns med paraffin.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
768
Senast: Raderad medlem 149639
·
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
7
· Visningar
397
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 003
Senast: Bison
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 057
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar