Värme eller kyla

Sv: Värme eller kyla

Jag kyler först benen med kallt vatten, torkar torrt md en handduk sedan sätter jag på paddar och lindor som värmer över natten. :rofl:

Kyler ben med rinnande vatten,använder kylslangar,ev.starkt kylande liniment.Lindar sedan efter minst 2 tim stallbandage om det är sovdags...

Kyla med kylbandage eller isliniment. Till natten Back on Track, men INTE om jag rider/kyler sent på kvällen. Det måste gå ett par timmar emellan.

vet inte om det var syftat till mig eller till trådskaparen? jag håller iaf med! -måste gå ett par timmar emellan, men jag rider ofta dagtid och då går hästen tillbaka ut i hagen så det är inga problem.

Inget om det är ett "vanligt" hårt ridpass. Är det efter en terrängritt så kyler jag alltid.

Värme tillför jag endast om jag vet att det finns en skada, efter det att jag kylt sas

Det enda är att man måste stå ganska länge. Tar ca 20 min innan det kyler något.

Njä det kyler direkt men för att det skall ge någon effekt på en skada så bör man lyla ca 20 min.

Om man bara skall kyla ner efter ett pass (utan skada) så räcker det med betydligt kortare tid. Det viktigaste är att man kyler på ådrorna lite högre upp då blir blodet kallt vilket är det man vill med kylning

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊 Jag skulle vilja ha ett kylande...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: Grazing
·
Hemmet Oj, här hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderläge i sovrummet. Låter som att nåt gått fel i...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 319
Senast: Rugge
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka