Status
Stängd för vidare inlägg.
X

X-sTrEaM

hej jag undrar om någon med erfarenhet av ridning av varmblod har lite tips om hur man ni arbetat ert varmblod för att på bästa sätt bygga upp framförallt ryggmusklerna och att få hästen att dra in bakbenen mer under sig ?
är longering med inspänningar en bra ide?
och gärna även om någon kan ge tips på övningar för att få han till att stå still vid uppsittning :cool:

Sv: varmblod

hej jag undrar om någon med erfarenhet av ridning av varmblod har lite tips om hur man ni arbetat ert varmblod för att på bästa sätt bygga upp framförallt ryggmusklerna och att få hästen att dra in bakbenen mer under sig ?
är longering med inspänningar en bra ide?
och gärna även om någon kan ge tips på övningar för att få han till att stå still vid uppsittning :cool:

Fortsätt gärna diskussionen i tråden om träning av ridtravare, på forumet Grundutbildning under hästhantering.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 060
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 224
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama