Varmaste ridbyxorna och ridstövlarna!

Tjopphopp

Trådstartare
Nu börjar det vara riktigt kallt ute och dax att uppdatera ridgarderoben!
Jag är ute efter sk vinterridbyxor och vinterridstövlar som man verkligen kan rida i och känna sig klädd i, så att man kan träna i dem utomhus. Dvs inte termobyxor, utan fodrade ridbyxor och stövlar med stabilitet som "vanliga" stövlar.
Ni som provat några, vad kan ni rekommendera/inte rekommendera för sorter?

Jag red i ett par vanliga ridbyxor en storlek större än vanligt med varma leggings/underställsbyxor under förra vintern. Och så dubbla strumpor. Ett par utanpå leggingsen och ett par utanpå ridbyxorna. Gärna ull.

Jag har två par softshell-ridbyxor som håller mig varm. Ett par från Pikeur (1500 kr) som är helskodda vilket gör att de blir kalla i rumpan och ett par från Cavallo (650 kr) som har silicon i rumpan och därför varmare. Jag har ett par fodrade ridstövlar från Ariat som det inte går att se på utsidan att de är vinterstövlar. Dessa kläder kan jag träna och tävla i och se snygg ut.
Är det riktigt kallt och jag ska rida ut eller liknande sätter jag på mig ett par ridstövlar från Mountin Horse och ett par chaps över ridbyxorna.

Nu börjar det vara riktigt kallt ute och dax att uppdatera ridgarderoben!
Jag är ute efter sk vinterridbyxor och vinterridstövlar som man verkligen kan rida i och känna sig klädd i, så att man kan träna i dem utomhus. Dvs inte termobyxor, utan fodrade ridbyxor och stövlar med stabilitet som "vanliga" stövlar.
Ni som provat några, vad kan ni rekommendera/inte rekommendera för sorter?

Jag har tunt fodrade shoftshell-ridbyxor, gör stor skillnad! Har från både Pikeur , Euro-Star och Cavallo - dom sista är lite tunnare än dom andra men fortfarande varma.
På fötterna har jag Ariats ridstövlar, som har ett tunt foder. Betydligt varmare än vanliga men ser ut som sådana.

Det som gjort störst skillnad för mig i hur mycket jag fryser är att byta från stigbyglar i metall till stigbyglar i plast. Sen kör jag vanliga ridbyxor med hellånga chaps över, funkar riktigt bra :)

Jag gör som någon annan skrev, ridbyxor i nån storlek större och så termoleggings eller underställ i ull under.

Jag har ett par fleecefodrade ridtights från Horze, som jag gillar väldigt mycket. Köpte dem dock ganska nyligen så jag har inte provat dem när det är så kallt än. Blir väldigt varmt i kombination med ullstrumpor :up: Normalt sett kör jag med thermobyxor och ett par gamla fodrade ridstövlar från Hööks men jag får se hur ofta jag kör med de nya ridtightsen istället.

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
984
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 397
Utrustning Hej! Hittade ingen presentationstråd så jag kombinerar frågor med en liten presentation: Är en man mitt i trettioårsträsket som...
Svar
18
· Visningar
4 570
Senast: palle
·
Utrustning Jag har precis börjat fylla på ridgarderoben med nya, varma kläder inför vintern - men så kommer vi till ridbyxorna. Tidigare har jag...
2
Svar
33
· Visningar
6 505
Senast: Nomina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård