VARMA vinterskor/kängor

Jag har en känga från Salomon när när det kryper ned mot -20 och jag ska stå still ute. Liknar den här, men min är något äldre.
L39021000.jpg

Oftast använder jag dock en vandringskänga från Crispi. Funkar bra till -20 som sagt. Ska jag gå så använder jag den till -30. Alltid ullstrumpor i vid minusgrader. Funktionsstrumpor vid plusgrader.
N-EX0008830-126_0.jpeg

Jag rekommenderar eluppvärmda sulor, är supernöjd med mina! Kräver skor som är 1-2 storlekar för stora, men är fantastiska! :up:

Och jag måste slå ett slag för Kuoma, det finns flera modeller. Den klassiska "barnstöveln" finns även för vuxna. Jättevarm, otroligt lätt till skillnad från Sorel som jag upplever som klumpigt tunga. Inte vattentäta dock men klarar blöt snö. I med en fårskinnssula och med ett par ullstrumpor så har du det varmaste som finns!

Och jag måste slå ett slag för Kuoma, det finns flera modeller. Den klassiska "barnstöveln" finns även för vuxna. Jättevarm, otroligt lätt till skillnad från Sorel som jag upplever som klumpigt tunga. Inte vattentäta dock men klarar blöt snö. I med en fårskinnssula och med ett par ullstrumpor så har du det varmaste som finns!

Från och med i år ska dom tydligen vara vattentäta också enligt "min" skoaffär.

• Gilla
Reactions: Sar
Jag har ett par Eccokängor som är två storlekar för stora för de riktigt kalla dagarna. Jag har fårskinnssulor och raggsockor i dom. OM det är katastrofkallt så har jag i värmepåsar

Även jag har Ecco och ullstrumpor. Räcker länge.

I extremfall har jag värmesulor (elektriska)

Jag gillar muckboots sportstövlar finns vinterstövlar som är värmeisolerande ner till minus 17 grader. Sen är ju ändå fårskinnssula och ullsockar bra komplement som flera skrivit.

Jag fick ett par kängor från Jula förra vintern som varit bra. Ett par storlekar större, blir nästan för varm i dem när det är runt nollan, idag höll jag mig hyggligt varm trots endast vanliga tunna strumpor vid insläppet i -10. Är det supermegakallt har jag tunna ullstrumpor + heatholders-strumpor utanpå. Har klarat mig bra hittills.

http://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skor/kangor-och-stovlar/kangor/vinterkangor-912150/

Bah. "Produkten har utgått och kommer inte tillbaka i sortimentet. Kontakta kundservice eller ditt närmsta varuhus för hjälp med att hitta en alternativ vara"

Jag fick ett par kängor från Jula förra vintern som varit bra. Ett par storlekar större, blir nästan för varm i dem när det är runt nollan, idag höll jag mig hyggligt varm trots endast vanliga tunna strumpor vid insläppet i -10. Är det supermegakallt har jag tunna ullstrumpor + heatholders-strumpor utanpå. Har klarat mig bra hittills.

http://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skor/kangor-och-stovlar/kangor/vinterkangor-912150/
Sådana köpte jag inför förra vintern, mycket prisvärda o bekväma. + för dom oranga reflexdetaljerna.

Jag kom över ett par Graninge-kängor för 80:- på loppis för ett par månader sedan (typ aldrig använda!). De har varit sjukt bra och jag har inte märkt någon skillnad alls när temperaturen sjunkit även om jag använt vanliga tunna strumpor.
Det är viktigt med ordentligt tjock sula samt rum för att röra på foten även vid flertalet lager strumpor, men det vet ni säkert redan :)

Har ett par lite för stora från Graninge. Har bara tunna strumpor i hela vintern o rider med dem. Supersköna att gå i dessutom. Nu har ju dock Skåne mest slask o sådan fuktig, rå kyla i kombo med för mkt vind.

Hur många storlekar för stora skor köper nu? Jag köpte senast en storlek för stor och då fick jag plats med två par strumpor i bomull, vilket ju inte hjälpte något vidare.

Har ni med er tjocka strumpor i affären när ni provar? Annars är det ju supersvårt att veta storleksmässigt?:confused:

Hur många storlekar för stora skor köper nu? Jag köpte senast en storlek för stor och då fick jag plats med två par strumpor i bomull, vilket ju inte hjälpte något vidare.

Har ni med er tjocka strumpor i affären när ni provar? Annars är det ju supersvårt att veta storleksmässigt?:confused:

Jag tar med de strumpor jag vill använda eller så ber jag butiken om strumpor att prova med. De brukar ofta ha ett litet lager med teststrumpor (om inte så får de knäcka ett par nya, lite behjälpliga får de allt vara :p ).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 313
Senast: Buongusto
·
Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 678
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Min Chihuahua är extremt frusen av sig. Han har jättemycket päls för att vara chihuahua men den verkar tyvärr inte vara så mycket till...
Svar
13
· Visningar
1 683
Senast: Lillefrun
·
Äldre Tonårsdottern och jag är oeniga om detta med vad man sätter på fötterna på vintern. Hon vill ha snygga skor, medan jag tycker att hon...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 709
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar