Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte läst resten av tråden men då kan jag ju tex tipsa om märke i bra kvalitet så kan hon se där om hon hittar ngt som fungerar. Sorel tycker jag personligen är fina och skulle gärna ha ett par (coh jag skulle inte heller ha på mig ditt förslag ). Mitt barn har haft sådana i fyra vintrar nu och varit varm som en kanin om fötterna. Han är nu 8. Senaste paret höll tre vintrar. (glöm inte att ta ur och torka fodret om det blir blött). Så kvalitet? ja håller för barnunge som sliter ut jumpaskor på nolltid. Snygga? ja jag tycker det men är äldre...Det hon haft hittills har varit ganska olika. Och jag kan inte beskriva hennes smak, utan att det blir fel.
Men rent generellt - inga "platta"skor. Hur snygga hon än tycker att de är, så är det fel skotyp till hennes fötter. (converse och liknande går bort, t.ex)
Tyvärr får jag inte henne att använda ullsockar, utan det är enbart tunna låga sportsockar som duger - vilket ju inte direkt underlättar om man ska hålla fötterna varma. Men men…
Sen alltså.. Länkar där man kan söka mellan trettioelva skomodeller - är inte vad jag är ute efter. Det är helt omöjligt att avgöra vad som är bra skor utifrån bilder och beskrivning på nätet.
Jag vill ha tips på vinterskor av bra kvalité, som ser ut som lite snyggare vardagsskor/-stövlar/-kängor, som en tonåring kan tänkas vilja ha. Gärna goretex eller liknande material, som både andas och håller fötterna torra i slaskväder. Alla tips är välkomna, även om det inte faller just min dotter i smaken. Kan ju finnas fler som läser tråden...
Det handlar INTE om att låta dottern välja tunnare skor och "frysa själv", den tiden har vi liksom passerat. Hon fryser alltid, så hon behöver bra skor. Problemet är bara att hitta dem, i en modell som är tillräckligt snygg för hennes smak...
Och som sagt, jag har inga som helst planer på att tvinga henne att använda såna kängor jag lade in bild på i första inlägget, utan det var mer för att visa att den modellen faller under godkäntstrecket…
Jag har exakt samma erfarenhet men har valt att göra annorlunda för att få det rätt. Jag valde dock det sättet först när jag blev så sjuk att energin att prova på det sätt jag behöver inte fanns längre och upptäckte hur mycket bättre det var att beställa hem. Jag har enormt svårt att hitta skor som fungerar på mina fötter och det är därför jag numera nästan uteslutande köper skor från nätet. Då kan jag prova hemma under flertalet dagar istället för att stressa i affärer och det tar timmar att prova och jag hittar ändå inget som fungerar i längden efter provning enbart i affär. Det slipper jag när jag beställer hem. Jag kan i lugn och ro googla runt på de skor jag funderar på, ta reda på om de är värda att ens prova och sedan beställa hem, prova dem, ha dem på fötterna någon timme, gå runt med dem och verkligen känna efter och framförallt, känna efter om mina fötter, knän eller höfter gör ont dagen efter provningen. På många ställen har man 30 dagar på sig att returnera så man behöver inte ha bråttom.
Det är ju trevligt att ni försöker. Men, som jag skrivit innan i tråden också - ska man beställa hem och skicka tillbaka, så förutsätter det att man får loss tummen och verkligen skickar tillbaka det man inte vill ha.Jag har också enorma problem att hitta skor som passar, har provat mig igenom tre sport/frilufts/jaktbutiker i år utan framgång. I vanlig ordning fick jag kompromissa med något för att öht kunna köpa skor (ville ha i läder, i läst som passar mig. Blev syntet...).
Jag har lärt mig att våga beställa hem och prova från nätet. Det är lätt att returnera de man inte vill ha. Hopplöst att åka runt bland massa affärer som ändå inte har!
Jag upprepar även detta.Ett problem man kanske inte tänker på är att om man har varma vinterskor på sig på vägen till skolan/jobbet så blir de för varma att ha på sig inomhus hela dagen. Är hon i tonåren så låt henne välja själv. Hon märker ju om hon fryser och då gör hon väl nåt åt det eller så tycker hon att det är värt det. Är det ett yngre barn som leker ute mycket under dagen och inte kan förväntas ta samma ansvar så hade jag bestämt mer men en tonåring får bestämma själv tycker jag.
Har inte läst resten av tråden men då kan jag ju tex tipsa om märke i bra kvalitet så kan hon se där om hon hittar ngt som fungerar. Sorel tycker jag personligen är fina och skulle gärna ha ett par (coh jag skulle inte heller ha på mig ditt förslag ). Mitt barn har haft sådana i fyra vintrar nu och varit varm som en kanin om fötterna. Han är nu 8. Senaste paret höll tre vintrar. (glöm inte att ta ur och torka fodret om det blir blött). Så kvalitet? ja håller för barnunge som sliter ut jumpaskor på nolltid. Snygga? ja jag tycker det men är äldre...
https://www.google.se/search?q=sore...gtTeAhWJlosKHX7iBAsQ_AUIDigB&biw=1214&bih=806
Själv hade jag tunna jodphurs hela vintrarna och röda infekterade tår.
Såhär ska skor tydligen se ut i år! om jag fick rätt år med Damernas värld
https://www.damernasvarld.se/overknee-stovlar-snygga-host-skor/
Och, skälet till att jag inte kommenterar de förslag som läggs in är helt enkelt att det inte är jag som ska tycka och tänka om dem, utan dottern...
Det är ju trevligt att ni försöker. Men, som jag skrivit innan i tråden också - ska man beställa hem och skicka tillbaka, så förutsätter det att man får loss tummen och verkligen skickar tillbaka det man inte vill ha.
Och i vår familj har vi förmågan att glömma att skicka tillbaka. Det är alldeles åt helvete för mycket saker som finns här hemma, som aldrig används utan bara ligger här, för att vi glömt skicka tillbaka det.
Jag vet hur vi fungerar och hur bra det än fungerar för andra så är det INTE ett förstahandsalternativ för oss! Inte andra, tredje eller fjärde alternativet heller!
Finns ju varmfodrade sneakers annars om ”vinterskor” inte passar. Typ puma, Duffy har jag sett iaf.