Sv: Varma vinter skor!
Jag har haft den här skon i kanske 5 år nu... (
) och då menar jag inte själva modellen, utan exakt samma sko! den har hållit väldigt bra med andra ord:smirk:. Skon har stålhätta. Minns tyvärr inte vad den kostade då ja köpte den, det var ju som sagt ganska länge sen
. Men tycker du skon är för dyr finns det ju samma modell på t.ex. h**ks.
Jag använder den året runt, alltså både då det är som varmast på sommaren, och då det är som kallast på vintern. På vintern har jag dock yllesockor på mig i skorna. INTE vanliga tunna bomullsstrumpor + yllesockor. Utan BARA yllesockor. Om det är riktigt kallt, har jag ett par tunnare yllesockor + ett par vanliga yllesockor
.
Felet man ofta gör på vintern är att man har just ett par bomullssockor närmast foten + ett par yllesockor. Resultatet blir då att när foten alstrar fukt, blir bomullssockan fuktik eller t.o.m. blöt. Den "kyler ner" foten! Yllesockan gör inte det utan bibehåller värmen. Yllesockan tappar "sin funktion" om den inte får vara närmast foten.
Ifall du undrar hur jag får plats med alla dessa yllesockor i skorna, så beror detta på att ja har storlek 40 på skorna, även ifall jag vanligtvis har storlek 38 på "vanliga skor". Ska erkänna att ja ibland även haft yllesockor i skorna på sommaren också, men på något konstigt sätt så blir fötterna trots det aldrig för varma...
Lycka till med sko-köpet!
http://australiashop.dk/shop/default.asp?SetLng=1&Catid=166&gclid=CPTz8Ji6ho8CFQpaMAod31Vztw