Varma täcken?

blizz

Trådstartare
Jag har fått i uppdrag av min mor att skaffa täcke till hennes väääldigt frusna dsg-hanne. Jag har själv dålig koll på vad som är bra i täckesväg då min egen jämt är naken.
Så vad rekommenderar ni? Kraven är alltså: VARMT, och inte i overallmodell då djuret i fråga vägrar röra sig i sådant...

Lager på lager. Tröja eller fleecetäcke underst, med magplatta, sedan något varmfodrat täcke utanpå det. Själv skulle jag inte kalla Hurtta ultimate warmer för speciellt varmt, men å andra sidan verkar det vara svårt att hitta något varmare...

Jag har fått i uppdrag av min mor att skaffa täcke till hennes väääldigt frusna dsg-hanne. Jag har själv dålig koll på vad som är bra i täckesväg då min egen jämt är naken.
Så vad rekommenderar ni? Kraven är alltså: VARMT, och inte i overallmodell då djuret i fråga vägrar röra sig i sådant...

Ulltröja närmast kroppen och sen något vintertäcke typ från Back on Track eller Hurtta överst! Helsitar verkar också vara poppis och varmt om man har något mer under.

Stickad tröja + täcke när det är riktigt kallt.
Min ena hund har ett teddyfodrat vintertäcke från Hööks som är flera år gammalt och det håller honom varm väldigt bra. (Dvärgpinscher)

Det är bra om täcket har magplatta eller i alla fall täcker bröstet och bröstkorgen ordentligt. Vissa gillar "jackmodeller" mer än "täckmodeller".

Back on tracks tjocka täcke är det bästa jag hittills haft, och då har jag haft ett stort gäng täcken till olika hundar :up: .

Jag hoppar in här lite, min DSG gillat inte täckena och har för höga frambensrörelser så de flesta täcken hoppar hon ur, de hämmar hennes rörelser för mycket..
Pojkvännen kläckte iden och en tröja med nån windstopper i?
Har ni något tips?

Jag såg en reklamlapp på klubben idag för out-n-out och deras ulltäcken/tröjor/vad en nu ska kalla det. Verkade vara himla bra (och gissningsvis varma iom ull), så jag tänkte på den här tråden samt @TinyWiny ifall det skulle vara alternativ för någon av er :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 660
Senast: Karminnie
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 195
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, så jag tänkte försöka söka lite hjälp här på Buke. Min ponny har varit hostig nu en ganska...
Svar
3
· Visningar
1 777
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Jag och sambon hade med vår hanhund (6,5 kg) när jag skulle köpa foder på landet utanför Malmö. Foderhalndeln har en stor gårdsplan där...
2
Svar
29
· Visningar
3 277
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar