Varm på ryggen

Youmeoh

Trådstartare
Min häst är lite varmare på en fläck på ryggen, men visar inga som helst tecken på smärta, varken där eller nån annanstans.
Det märks inte heller nånting när han rids.

Har ni några råd om hur jag borde göra? Ska jag låta honom vila ett tag eller kan jag bara fortsätta som vanligt? :o

Sv: Varm på ryggen

Var sitter fläcken? Hur länge har denna värme funnits?
Är det ngt som du bara hittat ett enstaka tillfälle och hästen inte verkar ha ont skulle jag inte bry mig om det. Han hästen däremot varit varm på precis samma ställe i flera veckor kan man ju börja funderapå vad det beror på..

Han är varm till och från, utan att ha behövt gjort nåt speciellt. Ibland kan det "sitta i" i nån vecka och ibland kan det ta jättelång tid mellan gångerna
Den sitter i ryggslutet, framför korset.

Det kan bero på en inflammation, men då borde han även visa up smärta.
tycker du skall kontakta en massör som tar sig en titt på honom..

Min tränare är utbildad hästmassör och hon har redan kollat det, men det var ju ett tag sen :cool:

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Liten
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 126
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka