VARM laddare...

M

marijaa

kan det vara normalt att laddaren till den bärbara datorn (hp) är så varm att man inte kan ta i den? (kan och kan, men den är ORDENTLIGT varm).

just nu är datorn laddad till ca 90 procent så det är inte att den suttit i länge heller...

har massa dyra hästräkningar denna månad, har inte råd att köpa en ny laddare...:eek:
 
Sv: VARM laddare...

har den luft omkring sig?
har du en fläkt och är orolig, ställ en fläkt som kyler av den...
och ja, de kan bli ordentligt varma.
beror lite på vad man har för dator, men vissa fabrikanter snålar in på laddarna.
sedan är det bra, både för dator och batterierna att de inte stå på hela tiden.

och jag kan ju trösta dig med att jag har 3 bärbara och inte ett enda fungerande batteri....
 
Sv: VARM laddare...

Jodå, det är normalt att den blir varm. Jag har också en bärbar HP, och brukar använda laddaren som fotvärmare när jag sitter vid datorn. Ibland blir laddaren så varm att man nästan bränner sig på den.

Även nätaggregaten i stationära datorer genererar mycket värme, men de kyls i allmänhet av en fläkt, och då märks det inte lika mycket.
 
Sv: VARM laddare...

har tyvärr ingen fläkt men den har fläkt, igår när jag blev så orolig låg den visserligen i (ovanpå) soffan men den var brännhet, vamligtvis ligger den på ett bord eller på golvet..

tack för supporten.;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 871
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 350
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 638
Senast: Glimra
·
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 424
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp