Varm kronrand efter hovledsinfammation? Orolig

Dino2018

Trådstartare
Hej, min häst upptäcktes ha hovledsinflammation hos veterinären för 2 veckor sen. Blev sprutad och fick metacam i 10 dagar. Hon är nu efter avslutad behandling med metacam lite varm på hoven vid kronranden.. innebär detta att inflammationen inte gett med sig eller brukar de ta längre tid?
 
Hej, min häst upptäcktes ha hovledsinflammation hos veterinären för 2 veckor sen. Blev sprutad och fick metacam i 10 dagar. Hon är nu efter avslutad behandling med metacam lite varm på hoven vid kronranden.. innebär detta att inflammationen inte gett med sig eller brukar de ta längre tid?
Det är nog bäst att ringa och höra med veterinären om det där. Det är aldrig normalt att en häst är varm i ett enskilt ben bara, är det samma på båda är det nog ingen fara.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 762
Senast: animalasia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
372
Senast: Grazing
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Grazing
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp