Varm i ett ben - utan svullnad, sår... och är inte halt!!!! Vad kan detta vara?!?!?!

X

Xanthine

Pållen har roat sig med att skutta ut ur hagen ett par gånger, vilket inte var så bra... :mad: Efter detta blev han svullen/varm i höger bakben, rakt fram på skenbenet för att vara exakt. Han var även lindrigt halt....

Efter ett par dagar gick svullnaden ner och hältan försvann.
Det som nu fortfarande återstår är värme i benet, som framkommer efter ridning. (Oftast inte värme före...) Jag skrittar/travar lite lätt, inget mer. Efter denna lilla motion är alltså benet varmt igen. :crazy:

Det som också förbryllar är att "värme platsen" flyttas!!! Det har blivit allt längre ner på benet, de sista dagarna är det varmt på sidorna, strax ovanför kotan!!!! :confused:

Är det någon som varit med om liknande?!?!? :confused: Blir nämligen inte klok på detta utan tycker det är förbryllande! Kan inte hitta någon svullnad, inte några sår ... och inte är hästen halt heller!!!! :eek:

(Har pratat med veterinär också... men vill gärna höra vad Ni bukefalister säger...)

Sv: Varm i ett ben - utan svullnad, sår... och är inte halt!!!! Vad kan detta vara?!

att de varndrar nedår är ett gott tecken, då försvinner det säkert snart! :)
Jag hade fortsatt som du gör! :)

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 224
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 706
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst kom in för 1v sedan med en liten svullnad på skenbenet och lite värme. Inte halt men kunde ev se liten markering i trav på...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 421
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama