Varm i benen efter ridning

L

Lisaaa__

Hej!

Min ponny brukar bli varm i benen efter ridning dock aldrig halt eller liknande. Tror ni det är ngt farligt? Brukar era hästar också bli det ?

Tack för svar :)

Sv: Varm i benen efter ridning

det är som det ska, dom blir varm i benen efter ridning, beror på den ökade blodcirkulationen, bara det går ner sedan och dom blir svala igen är allt som det ska!

Sv: Varm i benen efter ridning

Det är inte bra om hästen är iskall i benen, då betyder det att det inte är någon cirkulation i dom.... Är helt normalt att dom är varma efter att ha rört sig.

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: tara
·
Hästvård Hej, min häst upptäcktes ha hovledsinflammation hos veterinären för 2 veckor sen. Blev sprutad och fick metacam i 10 dagar. Hon är nu...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: Grazing
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: Stergo
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 771
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka