Varm i bakbenet ibland...

F

fixat

Om en häst är varm i ett bakben ibland när den har stått inne i boxen några timmar, är det något att oroa sig över?
Eller orolig är man ju, men vad ska man göra?
Han är även minimalt lite gallig i samma bakben ibland, men alltid helt ren efter ridning. Han är kollad på klinik för detta tidigare, men de hittade inget fel. Ibland är benet helt iskallt och inte galligt alls. :confused:

Sv: Varm i bakbenet ibland...

Jag tycker det låter som att hästen behöver röra på sig så mycket som möjligt. Minska lite på kraftfodret och motionera honom lite extra. Också väldigt viktigt med upp och nedvärmning! Jag tror inte det är nån fara med hästen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Sassy
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 197
Senast: ll.96
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?