Å

åsnan

Ponnyn brukar vara varm i höger bakhov. Inte varje dag men ganska ofta. Värmen försvinner (nästan alltid) efter ridning. Det är alltså utsidan, hovväggen, som är varm. Den är inte het men varmare än den andra bakhoven.
Han har ej skor bak. När han har sprungit i hagen är värmen inte heller där, alltså som vid ridning = efter arbete ingen värme.
Någon gång har värmen även varit uppe precis vid kronranden.
Eftersom värmen går ner har jag fortsatt rida ungefär som vanligt..
Någon som vet vad detta kan vara? Ska jag låta honom vila?
Ska be hovslagarn som kommer nästa vecka känna på den.
Hm..frågade veterinären när han var där för vaccination men då var där ingen värme :o

Sv: Varm fot

Han kanske belastar fel på ngt sätt? Mina hästar kan också var lite mer varm i ngt ben/hov ibland, men jag brukar rida iaf om det inte känns onormalt varmt.

Sv: Varm fot

jo, detta har hänt min häst också ibland.. men det är inte alltid sama ben. Jag brukar tomköra eller ut och gå dessa dagar och efter den "träningen" brukar hon vara normalvarm igen. det är aldrig någon större skillnad..

Liknande trådar

Hästvård Är så orolig 😥,min ponny har varit varm i höger bak lite från o till,ej svullen och inte halt. Han känns som vanligt att rida,pigg o...
2
Svar
27
· Visningar
4 036
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 346
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 707
Senast: Efwa
·
Hästvård Först och främst, jag har varit i kontakt med veterinär och ska återkoppla till denne under morgondagen för att se om och hur vi ska gå...
2
Svar
22
· Visningar
3 513
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar