Sitter mitt emot en skrevare
Bildbevis
Vore det inte kul om vi varje gång hamnar mitt emot en skrevare tar fram mobilen och trycker av en bild - och sen har vi en bildtråd på buke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sitter mitt emot en skrevare
Haha!Jag tenderar att se mitt säte som mitt territorium när jag åker buss. I vissa fall kan jag tillåta inskränkningar på mitt territorium (typ om personen som sitter bredvid faktiskt inte verkar kunna hjälpa att hen tar plats), men om intrånget uppenbart beror på ignorans och brölighet blir jag ilsk. MITT SÄTE, MIN VÄRLD liksom.
Såatteh. Jag skrevar tillbaka helt enkelt. Lagom passiv-aggressivt sådär.
Frågade du om han hade svamp?Sitter mitt emot en skrevare
Bildbevis
Vore det inte kul om vi varje gång hamnar mitt emot en skrevare tar fram mobilen och trycker av en bild - och sen har vi en bildtråd på buke
Jag laddar upp bild på photobucket appen och kopierar bildadressen. Fungerar väldigt enkelt.Om det inte var så bökigt att ladda upp från mobilen hade jag lätt gjort det.
Jag också.Jag kollade just ned och jag sitter bredbent.
Apropå hur kvinnor står - jag kommer att tänka på Courtney från Masterchef. Hon stod alltid så här, på halvmeterhöga klackarKL - Allmän fundering utifrån bilden: jag tycker det är sjukt obekvämt att stå med benen så ihop som på bilden. Jag vet inte om det har att göra med att jag är gammal ryttare eller med mina mycket breda (okvinnliga?) höfter men jag står bekvämast med benen lätt isär, antingen parallellt eller med kroppen i kontrapost. Med fötterna ihop känner jag mig totalt framtung och tror jag ska falla. Är jag ensam kvinna i fråga om att naturligt helst stå/sitta med benen isär?
TILLÄGG: Nu kollade jag avståndet mellan mina tofflor som står nedanför sängen. När jag satt avslappnat i en för mig bekväm position på sängkanten och drog fötterna ur tofflorna lämnades de 1,5 fot (storlek 38,5) ifrån varandra. Vi ska kanske samla in fler sådana mått!
Fascinerande.Apropå hur kvinnor står - jag kommer att tänka på Courtney från Masterchef. Hon stod alltid så här, på halvmeterhöga klackar
Eller såhär:
Nä, vem gör det ... Jag inbillar mig att det är just klackarna som gör att hon står sådär. Jag tror att det är bekvämast. Men det ser bedrövligt stereotypkvinnligt ut.Fascinerande.
Själv hade jag trasslat in mig och ramlat.
Klarar inte ens klackar.
På den nedre bilden tycker jag det ser uppställt ut.Nä, vem gör det ... Jag inbillar mig att det är just klackarna som gör att hon står sådär. Jag tror att det är bekvämast. Men det ser bedrövligt stereotypkvinnligt ut.
Stackarn. Står hon och lagar mat i flera timmar i de där klackarna?Apropå hur kvinnor står - jag kommer att tänka på Courtney från Masterchef. Hon stod alltid så här, på halvmeterhöga klackar
Eller såhär:
Ja! Hon gjorde det i varenda avsnitt. Jag hade inte kunnat ta ett steg.Stackarn. Står hon och lagar mat i flera timmar i de där klackarna?
Gissar hejvilt men ser det inte lite ut som någon slags kompromiss för att hantera utåtroterade fötter i de där superklackarna?Nä, vem gör det ... Jag inbillar mig att det är just klackarna som gör att hon står sådär. Jag tror att det är bekvämast. Men det ser bedrövligt stereotypkvinnligt ut.
Det är ju vad många kvinnliga kläder syftar till. Hur rör man sig i en kort, tight klänning t ex? Jag har en på mig nu och jag sitter inte som jag sitter när jag har mjukisbyxor på mig...Men det ser bedrövligt stereotypkvinnligt ut.
Gissar hejvilt men ser det inte lite ut som någon slags kompromiss för att hantera utåtroterade fötter i de där superklackarna?
Det är ju vad många kvinnliga kläder syftar till. Hur rör man sig i en kort, tight klänning t ex? Jag har en på mig nu och jag sitter inte som jag sitter när jag har mjukisbyxor på mig...
Jag provade någon gång i tonåren och insåg snabbt att det inte var något för mig. Samtidigt är det häftigt och fascinerande med höga klackar så det hade varit lite roligt att kunna ha det.De begränsar kvinnors rörelsefrihet något otroligt.
Jag tycker bara att det är hemskt. Helt galet att man inte ska kunna snabba på stegen när det behövs. Och för mig står det för så stereotyp kvinnlighet att jag blir helt avskräckt.Jag provade någon gång i tonåren och insåg snabbt att det inte var något för mig. Samtidigt är det häftigt och fascinerande med höga klackar så det hade varit lite roligt att kunna ha det.