Världens sämsta häst ägare???

M

MissSpider

Jag har nu haft min kära underbara häst i över ett år allt har fungerat bra, träning skötsel mmmm allt!!
nu för 2mån sen ca så har jag helt enkelt inte haft tid. arbetslös men jobbar extra ca 80 procent , söker jobb försöker ta körkort + helt sönder stressad av allt möjligt.

Hästen får daglig skötsel in-utläpp av min far mat å tillsyn borstning av lilla syrran allt utom motion.
är där å rider el longerar 2-4 dagar iveckan.
går så tokigt dåligt med buss.

söker medryttare både via annons å kontakter. Ingen vill!!

:(

Hjälp!!!

Sv: Världens sämsta häst ägare???

Jag tycker inte att du behöver känna dej dålig för det, ibland kör det ihop sej i livet.
Jag känner en massa hästfolk som ställer av sina hästar helt o hållet över vintern, du rider ju ändå 2-4 ggr i veckan och hästen får ju sin dagliga skötsel.
Jag antar att det bara är under en period som det är så här, jag har oxå haft det jäkligt körigt ett par månader och visst man känner sej dålig och man har dåligt samvete gentemot hästen, men ibland får man inte allt att fungera.

Jag tror inte din häst har det dåligt ;)

Tack för ditt svar!!

Det är väl för att jag har det som jag har det nu.. Å det ser inte ut att bli bättre..*pust*
Får ju fruktansvaärt dåligt sammvete bara.
Hade kommit en bra bit med träningen som nu känns bortkastad.
Behöver en medryttare verkligen!!

MissSpider skrev:
Jag har nu haft min kära underbara häst i över ett år allt har fungerat bra, träning skötsel mmmm allt!!
nu för 2mån sen ca så har jag helt enkelt inte haft tid. arbetslös men jobbar extra ca 80 procent , söker jobb försöker ta körkort + helt sönder stressad av allt möjligt.

Hästen får daglig skötsel in-utläpp av min far mat å tillsyn borstning av lilla syrran allt utom motion.
är där å rider el longerar 2-4 dagar iveckan.
går så tokigt dåligt med buss.

söker medryttare både via annons å kontakter. Ingen vill!!

:(

Hjälp!!!

Hmm, kan det vara så att det är svårt att hitta medryttare eftersom det är svårt att ta sig ut till hästen om man inte har bil?! Kanske flytta hästen?! Eller står den på dina föräldrars gård? Tänkte du skriver att din far sköter in och utsläpp och syrran borstar och ser till. Varför kan inte syrran motionera honom lite då?? Kanske en skritt tur då och då.

Jo visst har inte råd just nu med stallhyra på över 1000lappen ..
Syrran kan tyvärr inte rida honom pgr av att hon har sin " egna" häst å har skola är bar 12 år hon..
Har frågat en liten tjej i byn men inte fått nått riktigt svar ...
vill ju ha en tjej/kille som kan utveckla honom lite /ta över där jag slutade ungefär ..men nu längre är jag inte såå jätte kräsen...

hon vill heller inte rida honom..vet inte riktig varför kanske för att han är stor å lite vild...hon har ridit bara i 1år...

Ibland blir det bara så att man inte har tid varje dag. Så länge det bara handlar om en period så är det inget att oja sig över. Hästen kan behöva lite vila från arbete ibland också.

Slappna av och ta hand om dig själv någon dag också, det brukar hjälpa så att man själv orkar bättre.

Jag tycker inte alls att du behöver ha dåligt samvete. Hästen får allt den behöver.
Ang bortkastad träning så tror jag inte att han tappar så mycket, du håller ju igång
honom 2-4 ggr i veckan, det räcker gott o väl.
De glömmer inte heller sådant de lärt sig....
Du är ingen dålig hästägare!!

Pusta ut, ta hand om dig!

ja jag bor i sundsvall mitt i stan!! =)
du å??

jag hann inte reflektera över det.. :crazy:

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 682
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Blir säkert långt och virrigt, vet inte vad jag vill, skriva av mig kanske bara... Köpte en ettåring för några år sedan, den växte och...
2
Svar
27
· Visningar
4 125
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 184
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama