F
Felliin
Sv: Världens bästa korsning?
vill säga till dig att det finns nakena som har ett korrekt o komplett bet!!!!!!:smirk: jag är en av dom som har det o min är så naken han kan bli!!!!!!! INGEN RAKAD PUFF då jag hatar själv folk som rakar ner sina puffar!!! jag har 4 st 2 av varje... så jag vet!!!! håller till mycket i ringen oxå så jag VET!!!!
Ginger skrev:Jag har ingen större erfarenhet egentligen, men jag kan försöka svara i alla fall. ”Orginalkinesen” har såvitt jag förstått ganska lite och gles päls på huvud och tassar. I utställningsringen tycker man däremot att det är häftigt med en massa päls på huvud och tassar (miniponny…) så därför har man avlat vidare på den typen av kines. Dessa ser förstås flashiga ut, men har ofta massor med gles päls på kroppen också, så de måste rakas innan utställning – inga riktiga nakenhundar egentligen alltså, men det är de som går bra på utställning. Har kinesen en rak, skarp kant där cresten möter ryggen eller på benen är den rakad! Ibland kan det säkraste sättet att se skillnad på nakna och puffar vara att öppna munnen på dem, puffar har ”riktiga” tänder. Jag vet folk som har fått förslaget att raka sina puffar om de haft dålig päls, och ställa ut dem som nakna….!
vill säga till dig att det finns nakena som har ett korrekt o komplett bet!!!!!!:smirk: jag är en av dom som har det o min är så naken han kan bli!!!!!!! INGEN RAKAD PUFF då jag hatar själv folk som rakar ner sina puffar!!! jag har 4 st 2 av varje... så jag vet!!!! håller till mycket i ringen oxå så jag VET!!!!