Världens bästa korsning?

Sv: Världens bästa korsning?

Skulle inte tro det. Speciellt inte eftersom det är andra generationens blandraser och annonsen bara ger nonsensinformation.

Jag skulle bara behöva raka Leia så har jag oxå en sån... men nej tack... Vill inte ha en sån blandning..

blir bara sur när folk sabbar en genuin jaktras för efterfrågans skull :(

Det där lät väl inte jätte bra i mina öron :smirk:
Men du kanske ska satsa på en "fransk rashund" ;) :angel:

Gläh vilken ful hund :crazy: (fast jag tycker att nakenhundar öht är apfula..).
Av princip är jag emot medveten avel av blandrashundar som inte har något större syfte än "åh vilken söt hund jag har" jag tycker inte att det är varken genomtänkt eller särskilt seriöst.
Men det finns ju alltid folk som köper, och hundarna i sig är det inget fel på jämt, min pappa och hans nya har en liten Cocker/Pappis/Vavva och hon är det inget fel på -snäll och rätt söt valp -fast alla har inte den turen att ens bli såld till någon som vill ha den eller så är det *som alltid* Border eller Rottis i och det brukar inte vara så himla lyckat alla gånger -och det är så idiotiskt eftersom det inte är någon bil eller cykel vi talar om utan ett levande väsen.

OK det är ett skämt, men jag kan verkligen inte tycka illa om någon hund pga vilken eller vilka raser det är. (Däremot kan jag tycka illa om hundar för deras personlighets skull)
Hundvärldens inskränkthet och upp-piskade hetsjakt på oliktänkande fascinerar mig! Läser tidningen Hundsport med avsmak och fascination över att tidningen har artiklar som ligger på Hänt-i-veckets nivå..... :smirk: Hur kommer det sig att kärleken till hundar inte kan ena folk?

Förlåt, nu avvek jag från ämnet, men jag kom bara att tänka på det...

*lånar knapp*

Nu vet jag int ehur det fungerar med en blandning av chinese crested men i alla fall när det gäller renrasiga CC så är det så att en naken tik ALDRIG kan paras med en naken hane och vice versa utan den ena av de två måste vara en s k "powder puff" den pälsade varianten av nakenhund.
Om man parar två nakna så får de en dödlig gen som helt enkelt gör att alla valparna dör.

Jag vet inte hur det funkar när det är en annan ras inblandad osv eftersom jag själv inte har CC men festligt om det gällde dessa också va? :crazy:

Detta är den stora nackdelen när det kommer till blandrasproducenter - de har liksom ingen kunskap om vad de har för ras, de kan inget om rasen/raserna och kan således int ege valparna den bästa av starter...

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
743
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
995
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar