Varierande temperament???

Gilette

Trådstartare
Är det normalt att en häst är t ex jätte seg ena veckan och jätte, jätte pigg och het nästa vecka t ex?
tänker nu på en speciell häst jag känner:S

Sv: Varierande temperament???

Hyfsat normalt är det väl.. Så är det ju med både hästar och människor, vissa dagra är man pigg och glad, andra vill man helst inte gå ur sängen ö h t..

Jag har ett sto som det är fullkomligt normalt för. Snacka om att hon har humörsvängningar berorende på var hon är brunstcyklen.

Masse skrev:
Jag har ett sto som det är fullkomligt normalt för. Snacka om att hon har humörsvängningar berorende på var hon är brunstcyklen.

Är hon typ jätte seg ena veckan och jätte pigg andra t ex? :P

Ena veckan är det den perfekta ridhästen. Vilken ryttare som helst kan tro att man kan slå Briar och Brink med henne efter en halvtimmes ridning. Mycket samarbetsvillig och sansad dam, passar för handikappridning.
Nästa vecka så ska man vara glad om man får sadel på henne på en halvtimme. Sen gäller det att komma upp på henne. Efter det så kan väl ridningen vara hyfsad men inte precis någon konkurent till Brink. Det är mest till kämpa runt henne på banan, att rida utsjälv kan man bara glömma om man vill komma längre än 500 meter på en halvtimme.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
242
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: MiniLi
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
995
Senast: Kirre
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 390
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar