Varierad träning inomhus..

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Har ett litet problem. Det är så att jag jobbar sent varje kväll och är inte i stallet förrän vid sjutiden... Då är det alltid mörkt och ända alternativet är att rida i ridhuset. Jag jobbar fem dagar i veckan så det är bara helgerna det går att rida ut på och det är även då jag har möjlighet att rida för tränare. Jag har en dressyrhäst som behöver stärkas i en lite högre mer samlad form. Någon som har förslag på bra övningar osv som jag kan göra om kvällarna. är lite tråkigt för både mig och hästen att sitta och "harva" dressyr varje kväll... Hur gör ni andra som också jobbar sent?
 
Sv: Varierad träning inomhus..

skaffa en pannlampa så går det bra att rida ute när det är märkt ute ;)
 
Sv: Varierad träning inomhus..

Jag jobbar också till 18-19 om kvällarna..men jag försöker ta mej till stallet innan jobbet för att hinna rida...:banana:
Skulle sj inte orka rida på kvällen..
Börjar man inte förren 10 så är det ingen omöjlighet om man går o lägger sej i tid o inte har miltals avstånd till stallet...
 
Sv: Varierad träning inomhus..

pannlampa funkar inte.. Han kommer inte att gå en meter när det är mörkt, speciellt inte i skogen.. Men tack för förslaget...

Jag jobbar mellan 10-18 så att hinna innan blir svårt... behöver köra från stallet halv nio för att hinna göra mig klar till jobbet... jag kan inte vara där hur tidigt som helst för dom måste ju hinna äta på morgonen....

Ingen annan som har någon bra idé???
 
Sv: Varierad träning inomhus..

pannlampa funkar inte.. Han kommer inte att gå en meter när det är mörkt, speciellt inte i skogen.. Men tack för förslaget...

Jag jobbar mellan 10-18 så att hinna innan blir svårt... behöver köra från stallet halv nio för att hinna göra mig klar till jobbet... jag kan inte vara där hur tidigt som helst för dom måste ju hinna äta på morgonen....

Ingen annan som har någon bra idé???

löshoppa, tömkör,longera, hoppa så hinder typ studs är ju bra styrke träning.....

ja rider själv med pannlampa i skogen går hur bra som hellst... du borde prova..... bara man har en som verkligen lyser ordentligt.. å så reflexer såklart......
 
Sv: Varierad träning inomhus..

Skippa pannlampan då. Rid där du vet hur underlaget är och ta det lugnt. Om du bara vill ha omväxling så är det ju alltid nåt. Självv rider jag nästan aldrig med pannlampa, tycker bara att det blir en massa skuggor av dem. Det är oftast bara i början men ser lite dåligt... eller mycket.

Annars har du fått en massa bra förslag, hoppning, tömkörning, longering, NH. Lek med fantasin! Du kommer säkert på en massa roliga saker att göra med din häst!
Jag själv har alltid haft problemet att jag BARA har en tokmörk skog att rida i :D
 
Sv: Varierad träning inomhus..

du får träna honom så han kan gå några meter även om det e mörkt:D då har du garanterat nåt att göra:D
 
Sv: Varierad träning inomhus..

Släng fram travbommar och galoppbommar, rid serpentiner runt koner, släng fram så mycket skit du hittar så har ni båda något att titta på och du måste svänga, det är bra för alla stora som små...

Du kan göra alla hoppövningar som finns fast utan hinder bara bommar, ex, fem galoppsprång emellan försök rid på så så som möjlig samt fyra och fem...

Kanske lite upphöjda cavalletti om han funkar på det...

Eller börja hoppa? Rätt skoj och du har en dags alternativ... Tönkör elelr jobba för hand en dag och du har bara några dagar kvar...
 
Sv: Varierad träning inomhus..

Själv har jag blandat "vanliga" träningen med psyk-träning... Lägg en lurvig gammal matta i ridhuset eller blomkrukor/jackor på konstiga ställen. Allt som är konstigt i hästens ögon funkar. Underlättar senare vid uteridning/tävling där det då och då kan behövas mod för att gå förbi konstiga saker. Kombinera gärna med bommar mm. Lycka till
 
Sv: Varierad träning inomhus..

Tänk på vi som inte har ridhus ;) En bra pannlampa och refelxer är bra att ha! Även om dur ider mycket i ridhus så kan du ju tex. skritta fram och av ute, även om det är mörkt! Håller med om att det inte är lika roligt, men för att kunnat hålla min häst i tävlingskondition (tävlar hoppnig) så måste man ju rida nästan varje dag och de har jag gjort i ur och skur vare sig det är mörk eller inte! Du kan nog pallra dig ut i mörkret några fler dagar i veckan iaf, hästen kommer uppskatta det :)
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 328
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·
Träning Jag har bra och trevliga ridvägar där jag bor, mestadels otrafikerade grusvägar vilket självklart är underbart! Jag har också en paddock...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp