Variera,men med vad??

T

trolli

Jag rider min häst på blank stång mesta delen,men skulle vilja ha ett bett att variera med,vanliga två- och tre delade gillar han inte alls. Vad rider ni andra med,hemma vid vanlig ridning/träning??

Funderade kanske på ett pelham,någon som har någon erfarenhet av det? Hittade ett med kopparmundel. Tänkte det kanske kunde vara något? Vad tror ni?

1.jpg

Sv: Variera,men med vad??

För mig ringer det varningsklockor på tvådelat med hävstång. Men ett vanligt jakt-kandar kanske?

Ja det var det jag var osäker på,delat med hävstång. Har ett jaktkandar men känner mig inte riktigt nöjd med det... Vet inte VAD det är jag söker...??? :confused:

Delat tränsbett är en klassiker. Användes redan av de gamla grekerna, och inte utan anledning.

Varför skulle han gilla tvådelat om det var häv på? Menar du att han inte gillar tränsinverkan av delade bett eller?

Ja just,han är inte så förtjust i hur det vanliga tränsbettet fungerar. Vet inte om han har dåliga erfarenheter av det sedan tidigare eller inte.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: Sesca
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 324
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve