Vargtänder

M

Mandh

hej buke! jag har andvänt mig av sökfunktionen men hittar inte de svar jag söker.

vad kostar det att ta bort vargtänder? rent ut sagt. vad ska man räkna med för kostnader? något övrigt allmänt om vargtänder som ni vill tilläga?

Sv: Vargtänder

Drog ut 2 vargtänder på min förra vecka, åkte till kliniken, fick en räkning på 2300:- beror nog lite om du tar ut en vanlig veterinär, klinik eller annan utbildad hästtandläkare.
Tror jag betalat max 1500 innan när jag tagit ut en veterinär.

tänk på att "hästtandläkaren" måste vara veterinär för att få utföra ingrepp!

Jag betalade 1625. Var på klinik hos utbildad häst- och människotandläkare. Hans fru och kollega är veterinär. Hon drogade hästen och han tog ut tänderna, vilket är helt i sin ordning. De använde Midazolam som lugnande vilket går ganska snabbt ur kroppen igen, dock ska man ej ge kraftfoder efter då slemhinnorna kan bli litet sköra. Dagen efter är det helt ok igen.
Lycka till!

Jag gav 1000 - 1500 kr, kommer inte ihåg. Hemmavet, gjordes i stallet. De hade ganska rejäla rötter så tog sin lilla stund.

tack för svaren!!! jag som hade tänkt typ 10 000 :o:p
men vargtänderna åker nog inom snar framtid

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
918
Senast: Mojma
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka