S
silverblom
Måste man åka in till vetrinärstationen för att dra ut vargtänder eller kan vetrinären göra det på plats?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst finns det special-lampor för hästmunnar! Vet flera kliniker som använder sig av det. En sådan lampa går inte att jämföra med en pannlampa/ficklampa på långa vägar.
Och att bara säga att det bara är tvångsspiltan som skiljer tycker jag är väldigt fel.. Det främsta tycker jag är arbetsmiljön som skiljer och säkerheten.
För att inte tala om hur mycket det beror på vem som kommer ut eller vart man åker med sin häst - men det är ju en annan diskussion som inte ska tas upp här.
Angående tvångsspiltan så tycker jag inte att man inte ska använda sig av den när det gäller tandvård av hästen. Hästen ska vara tillräckligt sederad att den tycker läget är okej ändå..
Nyfiken på hur man får hästens huvud stilla medan vet behandlar den i en box/stallgång och hästen (förhoppningsvis) är sederad och knappt orkar bära huvudet själv än mindre med en stor klumpig munstege på sig?