Prillan

Trådstartare
Idag fick vi oss ett gott skratt;) :rofl:
dottern jobbar på Hemsöfästning, som är en turistattraktion, där hade en av guiderna fått berättat för sig av en mkt upphetsad turist att NU hade vi minsann varg på Hemsön oxå!! var det inte en hund hade guiden frågat lite försynt... Nej han var minsann så natur o djurvan så det fanns inga oklarheter där inte, han hade suttit o studerat vargen en bra stund nere vid stranden.... Det var ju tur att våran jämthane inte såg han då när han var på väg o ta sig ett morgondopp i havet, tänk om han hade gått fram o slickat honom i ansiktet som han brukar göra, då hade jag haft en 08:s hjärtinfarkt på samvetet:eek:

Här är vargen
http://
Bild026.jpg
[/IMG]

Sv: Vargen :)

tack:)det tycker vi oxå.... det är dock vissa problem för han är inte så där blodtörstig som man har hört att vargar kan vara, fast if han brukar ju totalslakta alla bollar han får:rofl:

Haha :D

Pappas jämte fick vara med i lokaltidningen under rubriken "vargen heter cita" efter att flertalet människor ringt in till tidningen och rapporterat varg i trakterna utanför Mariestad. Pappa läste om vargrapporten i tidningen och eftersom vargen hade skådats på hans jaktmarker just den dag då han och Cita varit på jakt var det inte svårt att lista ut vilken "varg" det var tal om och han ringde in till tidningen för att dementera "vargryktet". Tidningen skrev då artikeln om vargen som heter Cita. Det komiska var att man hade konstaterat att "vargen" hade sändare, det var i själva verket en stor orange pejl :p

Då förstår man att jämtar inte är en så vanlig syn i södra Sverige...

Pappas jämte fick vara med i lokaltidningen under rubriken "vargen heter cita" efter att flertalet människor ringt in till tidningen och rapporterat varg i trakterna utanför Mariestad. Pappa läste om vargrapporten i tidningen och eftersom vargen hade skådats på hans jaktmarker just den dag då han och Cita varit på jakt var det inte svårt att lista ut vilken "varg" det var tal om och han ringde in till tidningen för att dementera "vargryktet". Tidningen skrev då artikeln om vargen som heter Cita. Det komiska var att man hade konstaterat att "vargen" hade sändare, det var i själva verket en stor orange pejl :p

:rofl::rofl::rofl:

Men fyyy vad läskigt, de bor två precis såna vargar här i området :crazy:
Huuu, bäst att hålla sina egna hundar under extra noga uppsikt, tänk om en av dom skulle slakta Midas boll?? :eek:

;)

Var ute och gick med Midas en höstkväll, han gick lös ca 20m framför mej,
kom förbi 2 EPA-traktorer, dom som åkte vevade ner rutan och började dunka på bildörrarna/taket och leva om, dom saktade ner och vrålade "RÄVJÄVEL" :eek:
Midas bara titta på dom och viftade på svansen, dom måste tyckt att de var en konstig räv :D

Det där kommer jag ihåg :)

Grana som är från Mariestad från början.

Men fyyy vad läskigt, de bor två precis såna vargar här i området :crazy:
Huuu, bäst att hålla sina egna hundar under extra noga uppsikt, tänk om en av dom skulle slakta Midas boll?? :eek:

;)

Var ute och gick med Midas en höstkväll, han gick lös ca 20m framför mej,
kom förbi 2 EPA-traktorer, dom som åkte vevade ner rutan och började dunka på bildörrarna/taket och leva om, dom saktade ner och vrålade "RÄVJÄVEL" :eek:
Midas bara titta på dom och viftade på svansen, dom måste tyckt att de var en konstig räv :D

:eek: ja mkt tokigt finns det:grin:

Jag har en varg boendes i lägenheten ovanför mig, mycket tam och trevlig. Har även en egen i lägenheten, dock en sån där "wirre" varg :D

Vad otroligt glad och vänlig den där vargen såg ut att vara :love:

När jag var uppe i en skog förut med ett gäng salukis och en bekant så såg vi helt plötsligt en stor grå hund komma vandrande mot oss.
Jag ringde ner till kenneln för att fråga vad vi skulle göra. Beskrev hur hunden såg ut och fick direkt frågan "Är du helt säker på att det inte är en varg då?!".
Mitt svar blev snabbt: "Ja, isåfall är det den vänligaste varg jag mött. Han kan sitta på kommando i alla fall" :D

Den som var med mig och hundarna frågade också om det verkligen inte var en varg.

"Vargen" var en jättefin och imponerande jämthundshane. Jag blev lite kär :o

:idea: Det är alltså ett varghägn jag har här hemma på gården nu sedan vi stängslade in tomten :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka