Sv: Varg rev hästarna
Det är absolut inte vargens fel, det är människans.
OM man är rädd om sina djur får man se till att skaffa RIKTIGT stängsel, hålla sina hundar kopplade ute i skogen och aldrig släppa tamdjur ute i det fria. Vargar, björnar, lodjur mm är rovdjur, de lever i våra skogar och vill liksom vi ha mat. Det måste man acceptera.
Jag bor ute på landet. Vi har flera höns och några katter. Katterna är utekatter som går fritt ute, flera av dem har försvunnit och är förmodligen döda. Och visst saknar jag dem väldigt mycket, men jag beskyller ingen annan än oss för det, det var ju vi som aldrig stängde in dem. Vår gulliga lilla katt Nau är också borta, men jag tror mer på att ett lodjur har tagit stackaren än en varg. För även om det kanske finns en och annan varg i våra skogar så finns det ingen anledning att vara rädd. De håller sig inne i skogen och är faktiskt rädda för oss människor så därför visar de sig heller inte.
En liten tupp har också blivit dödad, av en räv, och först blev jag ganska arg på den där räven, men det har gått över och nu vet jag att det åter igen var vårat fel, för mamma hade inte satt upp ordentligt stängsel.
Så sätt upp ordentligt stängsel, inse att vi bor i sverige och använd koppel istället för att gnälla på vargarna. De är inte alls många, och dessutom väldigt skygga. Jag personligen älskar vargar, för de har en sådan vacker och fin grå päls och bärnstensgula ögon
Det är inte rätt att sådana vackra djur ska utrotas. Hade det inte varit för dem hade vi t ex inte haft våra hundar, så man ska vara glad över att det finns vargar här i sverige!
/Nattis N, var bara tvungen att säga min åsikt