Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är hårdare straff på att skjuta ihjäl en varg än att skjuta ihjäl en människa. Ganska sjukt tycker jag.
Min sambo är jägare och jag ska ta jägarexamen, i helgen kollade vi på en jaktfilmsserie som heter "Dianas stigar" så handlar de om rådjur, älg, eftersök osv. I den filmen så visar de tydligt att jägare inte skjuter på allt. Det är många gånger de lägger ner bössan och bara njuter av att se djuret för det anses för fint för att skjutas.
Det här är ren och skär verklighetsförvanskning, påhittad av varghatarna.Det är hårdare straff på att skjuta ihjäl en varg än att skjuta ihjäl en människa. Ganska sjukt tycker jag.
Inser du inte att filmen inte är en dokumentär utan jaktpropaganda?... i helgen kollade vi på en jaktfilmsserie som heter "Dianas stigar" så handlar de om rådjur, älg, eftersök osv. I den filmen så visar de tydligt att jägare inte skjuter på allt. Det är många gånger de lägger ner bössan och bara njuter av att se djuret för det anses för fint för att skjutas.
Japp, dom bilderna är inte trevliga och får oss att tycka synd om hundarna och illa om vargen. Exakt syftet från jägarförbunden som driver tidningarna (antar det är såna du läser). Men hundarna är ju redan döda, så varför skjuta vargen i efterhand.Jag har även läst reportage i jakttidningar och sett bilder på vargattakerade hundar, och jag kan förstå att jägare väljer att skjuta en varg som attakerar. En hund är ens bäste vän.
Jag förmodar att alla skulle ge sig ut och skrämma bort vargen. Men vad har det med saken att göra? Även varghatarna har rätt att skrämma bort varg om den hotar deras djur. Men av någon anledning så verkar det stora flertalet varghatare vara jägare, och inte djurägare (frånsett jakthundar)!Jag undrar hur många här som skulle sitta och titta på vagen när den river eller dödar ens häst. Eller om de på något sätt skulle försöka rädda hästen eller skrämma vargen.
I fallet med vargen så är den säkert inte vilse, utan gör helt enkelt vad den är programmerad att göra, nämligen gå ut i världen och söka sig en hona. Att det råkar ligga en stor stad i vägen är något som inte hunnits lägga in i det programmet. Får vargen vara ifred kommer den att vandra vidare och mest troligt tillbaka norrut igen.Jag tycker det är lika illa att ha vargar som rör sig och syns i närheten av bebyggelse som det är med rådjur som bor "inne i stan".
Det skall finnas tillräckligt med mat åt djuren ute i skogen, oavsett om det är varg eller rådjur, sen kan såklar djur komma vilse.
Fästingar! Fulare finns inte. Klart godkänt att skjuta dom!Innebar detta att de bara sköt "fula" djur då? Vad nu det är, för det har jag då aldrig begripit.
Fästingar! Fulare finns inte. Klart godkänt att skjuta dom!
Vargen är inte en utrotningshotad art.
MVH Russin8
Varför skulle jag hålla dom om ryggen?
Du har dina ljusa stunderJa, du ser ...
LIA