Åh, vad allt är jobbigt just nu. Liten (som nu fått namnet Frank) har så svårt att somna. I natt sov han mellan 20-23 och sen bara kortare stunder. Han vill bara ligga tätt intill eller på bröstet. Jag och sambon är helt slut och bebin blir ju övertrött och helt odräglig. Hela fm har gått åt till att försöka söva med hjälp av torktumlaren, monotona ljud får honom lugn. Han somnar 10-15 min och vaknar sedan och är ledsen (övertrött). Ibland funkar det med bröstet, ibland inte. Vi funderar över om han har ont i magen och fer honom magdroppar, men jag kopplar hans humör mer till hur mycket han sovit under dagen. Blir så trött på alla som säger ”passa på att vila när bebis sover” men om han bara sover i rullande vagn eller i famnen är det ju inte så lätt
För övrigt så närmar han sig 4 kilo (snart 7 veckor gammal). Han lär väl närma sig 3 mån innan han når morbrors födelsevikt på 4900. Fick rotavaccin i måndags och i förra veckan var vi på föräldrainfo. Fanns någon där som var trevlig men tyvärr inte så många jag tror jag skulle ha så mkt utbyte med. Tur jag har några vänner, jobbarkompisar som precis fått barn / ska ha som jag kan umgås med.
För övrigt så närmar han sig 4 kilo (snart 7 veckor gammal). Han lär väl närma sig 3 mån innan han når morbrors födelsevikt på 4900. Fick rotavaccin i måndags och i förra veckan var vi på föräldrainfo. Fanns någon där som var trevlig men tyvärr inte så många jag tror jag skulle ha så mkt utbyte med. Tur jag har några vänner, jobbarkompisar som precis fått barn / ska ha som jag kan umgås med.