Vilken vecka det var förra veckan. Började med sjuk trea pa helgen, sen blev barn efter barn sjuka (förkylning med feber). Som det inte vore nog med sjuka barn sa började det brinna hos oss i onsdags. Kände redan pa morgonen att det luktade bränt sa jag ringde och "skällde" pa mannen eftersom jag trodde att han lagt in ngt i kaminen som inte borde eldas. Runt 10 skulle jag hämta ngt i förrdsrummet och när jag öppnar dörren väler det ut svart rök. Ringer i lite panik till min granne som ocksa är hemma med sjukt barn, hon kommer över och ringer bradkaren som skickar tre bilar, ambulans och polis. Ut med tva sjuka och ett halvsjukt barn.
Förradsrummet är helt förstört, och all mat, köksmaskiner osv som förvarandes där inne. Som tur är spred sig inte branden vidare men det känns tillräckligt. Idag hade vi en fran en brandsaneringsfirma här, troligtvis maste väggarna rivas helt sa man kan fa bort allt, isolerign suger at sig röklukt som en svamp sa han. Dessutom har vi precis börjat att bygga om pa övervaningen sa nu är det kaos här hemma. Jag hoppas allt blir färdigt till jul iaf.
Natten till torsdagen hade Leo över 40 grads feber, jag brukar inte bli orolig vid sjukdomar men när febern gar över 40 känns det lite obehagligt. Hade redan en läkarkontroll och vaccinering inplanerad pa torsdagen, vaccinationen skippade vi saklart men läkarundersökningen akte vi dit för. Som jag trodde en virusinfektion med väldigt röd hals. I övrigt är allt bra, Leo är en stor (8,5kg, 69cm) och stark 6 manades bebis som utvecklas precis som han ska. Planar ut lite pa kurvorna men det är helt normalt (alla mina har varit knubbisar till ca 6man och sen planat ut rejält.). Vi har börjat projekt sluta amma, en väldigt dalig ide anser Leo men jag vill inte sa mkt längre. Mat fungerar ok, han verkar gilla det mesta utan helt slät pure, han vill hellre ha mosat med lite bitar i eller äta själv. Gröt är han inte heller sa förtjust i sa han äter oftast bröd till frukost.
Men fy så hemskt med branden! Vilken tur att det ändå gick så bra. Så otäckt när det går så himla snabbt. Hoppas sjukdomarna är slut för er del på ett tag nu! Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det blir när man har flera barn som smittar varandra.