Jag tror vi kanske lyckats få bort snuttandet på natten! Nu jinxar jag kanske Och vi har inte försökt tidigare, men det har än så länge gått enklare än jag trott.
Tre nätter har vi aktivt jobbat med att sluta. Första natten blev hon tokarg, andra lite mindre och i natt accepterade hon direkt. Vi pratar om det på dagen och frågar om man får snutta på natten och då säger hon nej. Så på ett sätt förstår hon. Samtidigt är det kanske lite tidigt att ropa hej som sagt
Att vi inte tagit tag i det tidigare är att jag inte upplevt det som jobbigt förrän för några veckor sen. Tidigare har hon snuttat nån minut och sen somnat om, och därför har vi känt att det är ett smidigt sätt att få sova. Men den senaste tiden har hon krånglat massor och jag har legat vaken med henne halvsovande i timmar så nu fick det räcka!
Vi kör på dagtid och kvällstid för mys ett tag till, men jag börjar känna mig klar.
Svåraste blir att sluta amma henne tills sömns på kvällen. Det tar fem minuter max och är smidigt på det sättet. Men samtidigt innebär det att bara jag kan natta, och det gör ju att jag blir låst. Samtidigt gör jag inget på kvällarna nu i och med pandemin så det gör inte så mycket heller.
Sover era hela nätter?
Skönt att det gick åt rätt håll så fort när du bestämt dig har det fortsatt fungera bra på nätterna?
Kan säga att våra nätter är kaos fortfarande. Försöker få lillan att vänja sig vid sin egna säng, men oftast vaknar hon på natten och får svårt att somna om. Dagsovet varierar om det blir av eller inte så... ja.. kaos