Inte så kul. Hoppas medicinen hjälper snabbt.Han fick lite kortison och adrenalin och alla frågade om vi vet vad krupp är... Fick med två doser mollipect och ett recept också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte så kul. Hoppas medicinen hjälper snabbt.Han fick lite kortison och adrenalin och alla frågade om vi vet vad krupp är... Fick med två doser mollipect och ett recept också.
Julius är ju precis lika gammal som Märta och gör på exakt samma sätt när han inte får göra som han vill. Det som fungerar för oss är att låta honom ligga på golvet/marken skrika om det går och totalt ignorera. Då reser han sig efter ca 20 sekunder och är glad igen.Ilsken Märta som vägrar låta sig nattas. Inget som tidigare har fungerat fungerar nu, hon kastar nappen, slänger sig fram o tillbaka i sängen, vägrar slappna av, skriker, gråter. Förr gick det att lägga henne på sidan, en and mot hennes arm, smeka den lugn eller att ligga med henne på armen i vår säng och smeka henne och prata lugnt tills hon somnar men nu under några nätter fungerar inget. Jag sitter bredvid helt frustrerad och ledsen och känner mig som en urusel mamma som inte längre kan natta.
Dessa ilskna utbrott kommer med jämna mellanrum även dagtid, när hon inte får som hon vill, när jag säger nej till något, när hon inte får fortsätta gunga för att vi måste gå in, när hon inte får fortsätta titta på Arne Alligator eller något annat program hon tycker om, när hon måste hålla i handen för att det kommer bilar, när hon inte får gå nerför trappen utan att hålla handen… ja ni förstår nog, listan kan göras lång. Och jag drabbas värst av hennes utbrott och sambon får kanske något då och då..
Är det trotsåldern redan? Är det en fas? Och hur fasen gör man för att ta sig igenom den?
Sammy blir också heligt förbannad när han inte får just den grejen han lagt beslag på. Då ryker en eventuell bytesgrej stenhårt i golvet med ett ilsket tjut Han börjar med krokodiltårar, spanar in oss och har det inte haft effekten han ville ha blir han skitarg Vi låter det bero, han lugnar sej fortast om vi bara ignorerar beteendet. Skulle han inte det så sätter vi oss på golvet och börjar pilla med nåt och då tar nyfikenheten över ilskanJulius är ju precis lika gammal som Märta och gör på exakt samma sätt när han inte får göra som han vill. Det som fungerar för oss är att låta honom ligga på golvet/marken skrika om det går och totalt ignorera. Då reser han sig efter ca 20 sekunder och är glad igen.
Igår snörvlade vi oss ut för att kolla på en shettis och idag åkte vi tillbaka för att hämta
Men nu har vi feber igen båda två
Julius är ju precis lika gammal som Märta och gör på exakt samma sätt när han inte får göra som han vill. Det som fungerar för oss är att låta honom ligga på golvet/marken skrika om det går och totalt ignorera. Då reser han sig efter ca 20 sekunder och är glad igen.
Klart att pillande tanter är läskiga Rätt så lång kille?Vi har varit på 1,5 års kontroll nu på morgonen! 86 cm och 12,4 kg det var dock lite läskigt med bvc-sköterskan!
Klart att pillande tanter är läskiga Rätt så lång kille?
Då ska Flisan bli 178cm lång. Det håller jag tummarna för men risken är väl att hon blir minst lika lång som migHaha ja och hon bad honom rita på beställning, ska man rita måste ju rätta kääänslan infinna sig
Han ligger lite över medel på kurvan men inte högst upp! Enligt beräkningar från 1177 ska han bli 188 cm, jag är ju 184 och min pappa är 196 så han har att brås på. Dock är sambon ”bara” 179 och hans föräldrar är ganska så korta.
Reslig familjHaha ja och hon bad honom rita på beställning, ska man rita måste ju rätta kääänslan infinna sig
Han ligger lite över medel på kurvan men inte högst upp! Enligt beräkningar från 1177 ska han bli 188 cm, jag är ju 184 och min pappa är 196 så han har att brås på. Dock är sambon ”bara” 179 och hans föräldrar är ganska så korta.